Gå til innhold

Hvilket antivirusprogram er best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

bitdefender er og en god gratis kandidat, men nå bruker jeg avast ettersom det er vel et av de få som funker på windows xp 64bits versjonen? uansett et bra program. eneste som er kjipt er det utrolige harry designet. men det merker man jo sjelden noe til ettersom det bare ligger der i bakgrunnen og scanner å oppdaterer seg selv.

 

norton ville jeg ikke installer om jeg så fikk betalt.. (ja har brukt det før)

Lenke til kommentar

Er dette bare deres egne erfaringer og anbefalinger eller kan dere/noen rette meg i en rettning av en test av de fleste gratis AV programmene. Jeg vil gjerne ha en test som tester de fleste av gratis AV programmene(Avast, NOD32, AVG) mot de store (Norman, Norton, McAfee, F-Secure)

 

Egentlig er det viktig å ha et godt antivirus. Og hvis de som koster "litt" penger kommer bevist bedre ut av en slik test mot gratisvariantene kan det kanskje være like greit å kjøpe en lisens.

Men hvis de gratis alternativene kan bevist klare å konkurrere med de store AV programmenes funksjonalitet, teknologi, Hvor god ATD(Ability To Detect) virus/orm/trojanere er (Ikke alle AV klarer å finne alt, noen klarer mer mens noen klarer mindre), hvem som er tidligst på å utgi nye virusdefinisjoner(Ofte kan en time eller 2 bety mye hvis viruset er ille nok, for noen kan det gå dager mellom de forskjellige AV programmene).

 

Så derfor spør jeg: Noen som vet om det finnes noen test som tester de dyre store mot de gratise små?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...