Gå til innhold

Maskinen restartet pluttselig


above

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Pluttselig når jeg satt her å leste poster her på hw.no så restartet maskinen. Jeg har mangen kabinettvifter. Hva kan dette være??? Maskinen har stått på i hele dag, men det har jo den gjort i mange andre dager uten at maskinen restartet.

 

Håper på gode svar!

 

Tusen takk for svar på forhånd!

 

Mvh

 

Ostebu :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En omstart kan skyldes så masse. (Minnefeil, CPU feil, overvarme, programmer, drivere, og sikkert andre ting også). Kikk litt i hendelsesloggen og se om du finner noen hint der du kan nøste videre på. Husk å sjekke maskinen for virus og spyware.

 

- Ellers så får du se om det skjer igjen og se om du ser noe mønster i når problemet oppstår, og kanskje komme nærmere svaret da

 

Hilsen Sid

Lenke til kommentar
En omstart kan skyldes så masse. (Minnefeil, CPU feil, overvarme, programmer, drivere, og sikkert andre ting også). Kikk litt i hendelsesloggen og se om du finner noen hint der du kan nøste videre på. Husk å sjekke maskinen for virus og spyware.

 

- Ellers så får du se om det skjer igjen og se om du ser noe mønster i når problemet oppstår, og kanskje komme nærmere svaret da

 

Hilsen Sid

Takk for svar!

 

Det kan jo være overvarme for harddisk siden jeg ikke har fått kobla til vifte bak harddisk??? Hvordan kan jeg finne ut om det kan være cpu eller ram???

 

EDIT: Hva mener du med hedelsesloggen???

Endret av OSTEBU
Lenke til kommentar

Dersom du kjører Windows 2000 eller XP fins det en hendelseslogg som lagrer endel opplysninger. Høyreklikk min datamaskin og velg 'behandle' (manage på eng. evt...)

 

Ellers finnes det forskjellige testprogrammer, for eksempel memtest86 (for RAM testing) som du kan teste de enkelte komponentene med. Bruk Google, eller søk litt i forumet her, så finner du nok det du trenger.

Lenke til kommentar

Det er også mulig for en med "onde hensikter" å komme seg inn i maskinen din mens du er på nett, det forutsetter at du allerede har en trojaner på maskinen og at du ikke har oppdatert windows på lang tid.

Personen kan ikke gjøre så fryktelig mye galt, men han kan bl.a. gjøre slik at maskinen restarter. Skummelt ikke sant?

 

Skjedde titt og ofte med meg da jeg satt å spilte battlefield på nett, helt til jeg fikk installert brannmur, skikkelig AV og oppdaterte windows.

Med brannmuren, "Tiny", kunne jeg se når noen lette etter åpne porter på maskinen. Hadde 6-7 slike "besøk" i uka på det verste. (var innom en del lugubre sider...he-he)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...