Gå til innhold

Upload script for flere filer/mapper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er de mulig å zippe opp filen med php da?

skal du zippe opp filen med php kan du like godt teleporte opp alt sammen... går mye raskere....

 

:p

 

i beste fallkan du få vist hva som er inne i zip-filen men du får ikke pakket den opp. du kan lese her hvordan du får vist innholdeti zip-filen.

 

hvis du skal pakke opp filen er vel avhengige av et par ting, blandt annet om komprimeringsprogrammet på serveren er kommandobasert og om dette programmet er kommandobasert. Jeg husker ikke helt den i farten, men det er en kommando i php somlar deg utføre kommandoer på webserveren og jeg vet ikke om du kan bruke den på den kommandobaserte komprimeringsprogrammet som kan finnes på systemet. Jeg regner med at Torbjørn eller ?????????? kommer med utspill/korreksjon på akurat dette....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

her er et eksmpel som jeg har fått til å fungere under Linux. Programmet som jeg har brukt her (unzip) skal være et ganske "universalt" program som finnes blandt annet på Windows, Linux, Amiga, DOS og ligndene. Derfor er det stor mulighet for at du kan bruke den kommandoen på din webserver (eventuelt med noe modifikasjon hvis du har noe annet enn Linux + Apache 2).

 

$fil = "test.zip";

$last_line = exec("unzip $fil");
if ($last_line) echo "Oppakning av filen <b>'$fil'</b> gikk bra.<br>";
else echo "Feilet under oppakning av fil.";

 

dette er kun et simpelt eksempel. jeg regner med å utvide dette litt mer når jeg får tid. hvis du skal bruke dette er det et par ting som du bør gjøre:

1) lage en array som leser igjennom filene som er pakket ut for å sjekke at filene som er pakket ut er av riktig filformat. med andre ord: kun billedfiler. (les: at det ikke er et/flere cgi-script som er pakket ut).

2) skal du sjekke hva som er i filen før den pakkes ut kan du innstalere ZZIPlib versjon >= 0.10.6. på denne måten kan du lese innholdet i zip-filen før den pakkes ut. hvordan du lager scripts som leser innholdet i en fil kan du finne her.

Lenke til kommentar

Vel. Etter min mening er dette en uting. Å la script være avhengig av ekstra biblioteker og/eller programmer på serveren går kraftig utover portabilitet. Bruk av exec, system eller ´´ er heller ikke bra, da disse funksjonene er deaktivert ved safe-mode.

Har selv laget et script som pakker ned/pakker opp kataloger og filer i forbindelse med backup. Da benyttet jeg dette:

http://www.phpconcept.net/phpzip/index.en.php.

Funker i safe-mode også! Bare husk å kreditere stakkaren som har laget dette.

 

RETTELSE: Jeg har IKKE laget et script som gjør dette, men et script som BENYTTER seg av dette...

Endret av sven-o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...