Gå til innhold

Er minnet mitt en flaskehals?


Lond

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører pcmark, får jeg utrolig lav score på minnet mitt, hva kan det skyldes?

 

Får 3014 pcmarks

CPU: 2967

Minne: 1802

Grafikk: 4123

Harddisk: 3970

 

Finnes det program/benchmarks som kan teste minnet mitt?

 

Specs står i signaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å endre timings. Hastigheten skal ikke være en flaskehals dersom FSB ikke er over 133.

Endre timings? Hva mener du? Hvordan/hvor gjør jeg det?

FSB står på 144 på prosessoren(AMD XP2400+@2152), mener du at jeg skal stille ned den igjen?

Lenke til kommentar

neida, minne klarer fint fsb opp til 166, amd guru bomma littegran

pc2100=133mhz pc2700=166mhz pc3200=200mhz

 

timings endrer du i bios på minne innstillingene, de må reduseres for å bli bedre, i motsetning til det meste annen som må økes :dontgetit:

 

prøv å sett de på 2-2-2-6 altså reduser de talla som står der med 1 sånn ca, rekkefølgen kan variere fra HK til HK

 

jeg vil tippe det står på 2,5-3-3-7 nå

Lenke til kommentar

det er sansynligvis speninga på minnet, det bør du la være default, spes siden du ikke kjører det høyere enn det er godkjent for

 

et bra prog til minne tester er sisoft sandra 2004 -> memory benchmark

og alt annet du trenger å vite egentlig, plus masse rart du ikke har snøring på hva er for noe :D

 

pc2100=2100mb pc2700=2700mb osv

 

f.eks, jeg har pc3200 ram som jeg kjører på de godkjente 400mhz'ene, og som skal gi en max bredde på 3200mb, i sandra får jeg ca 3000mb, som er helt ok, for det er alltid noen programmer som windows osv som bruker en del minne, og desuten har jeg ikke verden beste timings nr jeg kjører 400mhz, men jeg er fonøyd

Lenke til kommentar
lovlig med speccs i signaturen nå igjen?

 

tror ikke minnet er noen flaskehals forresten ;)

Ikke? Vel, skal fjernes og legges i profil.

 

Ettersom jeg fikk kun 1802marks på minne, går jeg ut ifra at det er det som er flaskehalsen. Hva annet kan det være?

Lenke til kommentar
Senking av timings på mine crucial pc3200 brikker gjør systemet treigt. Tror du må øke volt. Vær imidlertid obs på at du mister garanti på minne når du overklokker crucial.

det er da rart, kanskje det blir ustabilt...senker jeg timings på mine brikker ved 200mhz, vil ikke maskina bote :angry: men det går bra på 166 vel å merke, for da blir det ikke pressa

 

han overklokker jo ikke minne da, det kjører på 144, og er godkjent for 166, og derfor skulle det ikke være noen problemer med garanti, desuten så sier du jo ikke hva du har gjordt dersom det konker, du bare sier at det ikke funka en dag, og du aner ikke hvorfor

 

er det foresten noen som vet hva som er bra score på ram på pcmark for denne ram hastigheten?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...