Gå til innhold

ny S.T.A.L.K.E.R. artikkel + bundler med NV40


Anbefalte innlegg

http://www.gamespot.com/pc/action/stalker/...ew_6090367.html

 

nye bilder er det også

 

et lite utdrag

 

"Realism further dictates that weapons have limited life spans, misfire tendencies, and so on, so you'll often find that when visiting the game's illicit merchants to equip yourself, you'll get what you pay for..."

 

det her høres bare bedre og bedre ut.

 

anngående nvidia nv40 og s.t.a.l.k.e.r. er det info om her:

 

http://oblivionlost.deloo.de/forum/viewtopic.php?t=131

 

lite utdrag

 

 

"DX8 render and instruments are completely finished. We have been spending all efforts on gameplay for almost half a year, and are approaching the "beta" stage. In parallel, we are also working on the DX9 render, which we will show at E3."...

 

Anton Bolshakov, GSC Game World: "The visions of technology of graphics chip designers and game developers must coincide. For example, the architecture of NV30-38 graphics cards was designed with consideration of the technologies of DOOM 3. The NV40-48 generation is designed with consideration of the technologies of the DX9 render of our S.T.A.L.K.E.R."

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og ser veldig frem til dette her. Mer enn Doom3 og litt mer enn HL2 fordi HL2 er så hypet at man nesten er dømt til å bli skuffet. Hele STALKER storyen minner meg litt om gode gamle System Shock 2 der driver og tasser rundt i svært fiendtlige omgivelser og må klare seg som best en kan med de få tingene man klarer å finne. Det eneste spillet som virkelig har fått meg til å føle at 8 shells til hagla virkelig var verdifulle greier. Håper STALKER klarer det samme + like skumle monstere og bra story. Toppes det hele med fancy DX9 grafikk kan dette bli årets store vinner. ETA på release noen?

Lenke til kommentar

spillet er øyeblikkelig på beta-stadiet ifølge det ene intervjuet

 

"DX8 render and instruments are completely finished. We have been spending all efforts on gameplay for almost half a year, and are approaching the "beta" stage. In parallel, we are also working on the DX9 render, which we will show at E3."...

 

E3 messen er 12 - 14 mai, release i sommer er ikke umulig da gitt.

 

ingame video blir vist den 9 mars. den blir sluppet på nettet kort tid etter.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Så det vi har sett hittil av spillet er DX8 versjonen. Liten tvil om at DX9 kun blir brukt til å legge til noe visuelle forbedringer på toppen av et hovedsaklig DX7/8 motor. Ikke noe overraskende med det, men det kan diskuteres om dette kan kalles et "DX9 spill".

Jeg ser frem til de spillene som vil bli utviklet rundt mulighetene med DX9 fra grunnen opp. :)

Lenke til kommentar
Så det vi har sett hittil av spillet er DX8 versjonen. Liten tvil om at DX9 kun blir brukt til å legge til noe visuelle forbedringer på toppen av et hovedsaklig DX7/8 motor. Ikke noe overraskende med det, men det kan diskuteres om dette kan kalles et "DX9 spill".

Jeg ser frem til de spillene som vil bli utviklet rundt mulighetene med DX9 fra grunnen opp. :)

Anton Bolshakov, GSC Game World: "... The NV40-48 generation is designed with consideration of the technologies of the DX9 render of our S.T.A.L.K.E.R."

 

det sier vell sitt

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
Med tanke på den svake PS2.0 ytelsen til NV3x og det faktum at GSC og nVidia har et veldig tett samarbeid så sier ikke den utalelsen så mye.

Du kommer nok til å bli skuffet hvis du forventer en stor visuell forbedring fra DX8->DX9.

selvfølgelig blir jeg ikke skuffet. det lille dx9 utgjør i grafiske krumspring utgjør stor forskjell i mine øyne.

Lenke til kommentar

Mulig det er bare jeg som er uviten her, men hvordan vet du at de 30 siste sekundene av den traileren viser DX9? og hvordan kan du avgjøre fra den traileren at det er stor forskjell fra DX8 til DX9? Har du sett samme klippet med DX8 versjonen?

Fra den traileren ser det ut som det er brukt normal mapping og per-pixel lighting med specular highlights, noe som er fint mulig med DX8.

 

we are also working on the DX9 render, which we will show at E3.

Slik jeg forstår det har dem ennå ikke vist frem DX9 versjonen.

Lenke til kommentar

The combination of DX9 narrows the gap between state-of-the-art PC graphics and state-of-the-art rendered movies such as the Disney/Pixar Monsters, Inc. and Columbia Pictures Final Fantasy: The Spirit Within productions. The DX9 API is a critical enabling technology for this powerful new combination of hardware and software.

 

DX9 enable new digital worlds with stunning visual effects that were simply not achievable with DX8. Through its programmability and higher precision, DX9 brings sophisticated effects into the world of real-time graphics for the first time ever. Plants, metallic paint, skin, and eyes are great examples of objects that can be visually stunning with this new platform. Side-by-side comparisons highlight the leap in image quality made possible by DX9

 

The Microsoft DX9 specification is a critical element for raising the quality of real-time graphics. This API enables a stunning new class of imagery in real-time applications.

 

legg merke til første setningen i andre avsnitt.

 

siste minuttet av stalker trailer 3 er kjent som dx9 blant s.t.a.l.k.e.r. "tilhengerene". om det virkelig er tilfellet veit ikke jeg, dog det visuelle i den delen stikker seg ut som ekstra pent av alt det andre vi har sett.

 

selvfølgelig er det her bump-mapping + refleksjoner i div overflater ser veldig dx9 ut.

 

http://homepages.paradise.net.nz/snark/screens/stalker8.jpg

 

GSC :" will provide dynamic light sources and soft dynamic shadows cast from anything onto anything and bump-mapping on all surfaces which at least exceeds the Doom 3 technology."

.

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar
The combination of DX9 narrows the gap between state-of-the-art PC graphics and state-of-the-art rendered movies such as the Disney/Pixar Monsters, Inc. and Columbia Pictures Final Fantasy: The Spirit Within productions. The DX9 API is a critical enabling technology for this powerful new combination of hardware and software.

 

DX9 enable new digital worlds with stunning visual effects that were simply not achievable with DX8. Through its programmability and higher precision, DX9 brings sophisticated effects into the world of real-time graphics for the first time ever. Plants, metallic paint, skin, and eyes are great examples of objects that can be visually stunning with this new platform. Side-by-side comparisons highlight the leap in image quality made possible by DX9

 

The Microsoft DX9 specification is a critical element for raising the quality of real-time graphics. This API enables a stunning new class of imagery in real-time applications.

 

legg merke til første setningen i andre avsnitt.

Dette er jo PR pjat fra nVidia. Men jeg er klar over det er en stor forbedring fra DX8 til DX9 (PS/VS 2.0). Men jeg tror nok du undervurderer mulighetene med DX8.1.

 

siste minuttet av stalker trailer 3 er kjent som dx9 blant s.t.a.l.k.e.r. "tilhengerene". om det virkelig er tilfellet veit ikke jeg, dog det visuelle i den delen stikker seg ut som ekstra pent av alt det andre vi har sett.

 

selvfølgelig er det her bump-mapping + refleksjoner i div overflater ser veldig dx9 ut.

http://homepages.paradise.net.nz/snark/screens/stalker8.jpg

I motsettning til dette?

 

GSC :" will provide dynamic light sources and soft dynamic shadows cast from anything onto anything and bump-mapping on all surfaces which at least exceeds the Doom 3 technology."

Doom3 bruker veldig få og enkle per-pixel effekter, man trenger ikke engang pixel shaders for å utføre de effektene Doom3 bruker. Doom3 er full featured med DX7 hardware.

 

Jeg nekter ikke for at det kan være DX9 shaders det vi ser, men jeg er ikke overbevist. Spesielt ikke etter den kommentaren om at dem nå arbeider med DX9 render som vil bli vist frem på E3 messen. Hvorfor ville dem si det hvis det allerede har blitt vist frem? Hvis dem da ikke hinter til 3.0 shaders. :ermm:

Lenke til kommentar

nei jeg er ikke 100% sikker selv. prøver bare å trekke frem noen argumenter for at dx9 versjonen av spillet sannsynligvis kommer til å bli enda penere enn det som er vist til nå, uansett hvor små forskjellene kanskje kan være. det er de små tingene som får det til å bli enda mer realistisk. de har tydeligvis noe på lager som de ønsker å få vist frem på E3 messa.

 

joda doom3 trenger kun dx7 features som stencil buffer, dot3 bumpmapping og cube maps for å fungere. Doom3 grafikken er jo vanvittig smekker :yes:

Endret av cock hammer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...