Gå til innhold

El-gitar pakke


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har spilt akkustisk gitar i mange år nå, og føler at jeg kan det meste.

Også har jeg snart bursdag, så da lurer jeg litt på hva jeg skal skaffe meg.

Det står mellom å kjøpe et keyboard og lære meg å spille keyboard/piano, og å kjøpe meg en el-gitar og gå videre på gitarspillingen.

Nå prøver jeg å samle meg et overblikk over el-gitar eventualitene.

 

Så hva synes dere om denne pakken her?

http://www.sound1.no/portal_2003_dynamic/a...Produkt_ID=1374

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gitaren er nok noe vræl, men hvis du ikke vil legge mer penger enn 4000kr i pakke så er jo det greit... Personlig har jeg en Epiphone Les Paul gitar, og en V-amp 2 og en Peavy Bandit 112 100watts amp.. Det holder i lange baner!

Lenke til kommentar

Jeg ville heller satset på å kjøpt noe brukt. Da får du bedre utstyr. Husk det er morsommere å spille på ok utstyr, uansett nivå man er på:)

 

Tror du fort blir lei den forsterkeren og gitaren der.

 

Men det er bare min mening da;)

Lenke til kommentar

Det er ikke så lønnsomt å kjøpe den pakka der ny.

 

Prøv om du kan finne noe brukt, gjerne en Fender Squire, alt ettersom

hvor mye du skal bruke på gitar. Får du tak i noe som likner på den pakka du har beskrevet brukt, så kan du regne rundt halve prisen.

Er du heldig så er den lite brukt.

 

Det gjør at hvis du liker å spille el-gitar, så kan du selge den uten for mye tap, og kjøpe deg noe nytt og fett. Eller, hvis du vil fortsette akkustisk, så kan du selge den rett og slett uten å tape så mye penger.

 

Til sist må jeg nevne at du selvfølgelig får det du betaler for. Spilte før på en ukjent lavbudsjettsgitar, og den var helt brukbar til å finne ut om jeg ville fortsette, men for dårlig for mye annet. Det er små forskjeller annet en litt mindre "feit" lyd, materialekvalitet, og hvor ofte du må stemme osv. så skal du bare leke hjemme med en gitar og en effektboks, så holder det lenge med lavtbudsjett-gitar.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke legge altfor mye penger i en ok gitar bare til hobbybruk. Forsterkeren som er i den pakken holder nok glimrende til å øve seg litt på hjemme, men du kommer til kort med den dersom du plutselig skulle finne på å spille sammen med et band. Men da er du gjerne blitt så interessert at du kan forsvare å kjøpe noe bedre...

Men det jeg vil anbefale er at du ser etter en gitar som passer deg. Gå i en butikk pg prøv litt forskjellige. Da du sikkert har litt peiling på å spille fra før, vil du merke hva som passer. Dersom du skal kjøpe billig, er det lurt å ta en modell som ikke har altfor mye dill. Potmeter og brytere pleier ikke være av altfor god kvalitet, og en modell med fast stol er å anbefale. Tremolo-arm er noe dritt på slike billige saker (som regel da.. :p ), og tilsier mye ekstra stemming. Det er ihvertfall min erfaring.

 

Syns du bør fortsette å spille gitar dersom du liker det, og ved å ha spilt akustisk fra før har du et glimrende utgangspunkt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan bare si at jeg kjenner meg igjen i alt Eriond sider, så vær så snill å hør på hva han har å si og følg rådet om å prøve først og kjøpe uten vibarm om du kjøper en rimelig gitar.

 

Behringer lager også gitarcomboer, topper og kabinett. Prisen er som vanlig uforskammet lav. Line 6 har også forsterkere helt ned i rundt 3000,-, med emulering av diverse andre forsterkere innebygget. Line 6 er forøvrig kjent for å lage svært solide og realistiske etterligninger av andre forsterkere. De har også en veldig kjekk sak kalt "Guitar port" (versjon 2 ute nå) til rundt 1800,-, hvor du kobler gitaren inn på den ene siden og ut til PC'ens lydkort fra den andre. Programvare medfølger, og du kan med et månedsabonnement på 70,- hente ned så mange låter du vil hvor gitarsporet er fjernet slik at du blir gitarhelten. Kvaliteten skal være veldig bra, bladet Musikkpraksis testet den forrige versjonen for en stund siden, og de elsket den.

 

www.luthman.no

Lenke til kommentar

Har selv den pakken der...

 

gitaren låter kanskje ikke sånn veldig bra, men den er lettspilt og det er jo det som teller i begynnelsen. Men hvis du ikke er helt nybegynner (slik som jeg var/er heh), så ville jeg ikke kjøpt den pakken, men heller kjøpt noe bedre.

 

Den er bra for nybegynnere, men en del mindre bra for viderekommende

Lenke til kommentar

av erfaring vil jeg si som det har blitt sakt her, stikk bort til ei musikksjappe,

prøv deg frem med forskjellige gitarer.

Ikke kunn kjøp en gitar fordi den ser tøff ut.Bedre å ha en gitar som er

god å spille på.

Å de merker du fort når du prøver forskjellige!

lenge siden jeg har sjekket gibson priser nå:

Ser at www.sound1.no selger gibson classic til 14 495!

Er dette feilprisa? Sist jeg sjekka kosta en sånn over 30 laken!

Lenke til kommentar

Den prisen stemmer den. De er til tider nesten kriminelt billige på slike gitarer :D De har hatt et par Jackson gitarer til under 4000,-, satt ned fra langt over 10 laken opptil fler ganger. Jeg har likt Marios musikk i lang tid nå. Kundeservicen er topp, og de vet hva de snakker om.

Lenke til kommentar

Epiphone bruker så godt som nøyaktig samme deler som Gibson (det er jo Gibson som lager Epiphone) og der er det masse godsaker. Det skal forøvrig ikke mye til for å få en helt rævkjørt gitar til å låte rimelig bra. Husk å justere truss-rodden, dette er veldig viktig for å få en perfekt bue på halsen. Koster bare en hundrings for et sett med brako-nøkler. Juster så sadelen per streng (usikker på terminologi) til du akkurat ikke kan høre "skurr" når du slår på strengen. Dette har jeg gjort med min 1000-kroners Overland (Fender-kopi) og den låter ikke verst nå! Det er bare å google litt rundt for å finne ut hva du skal gjøre. Intonasjon er et nøkkelord også. Trenger et skrujern for å justere strenglengden da...

 

Så huskeliste:

*stjerneskrujern

*brakonøklesett

*manual for justering av gitar (søk på nett)

 

så blir det ordnings! Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...