Gå til innhold

Hvilke 9600xt


Locci

Anbefalte innlegg

Hvilke 9600xt kort er det som er best til overklokking og 3dmarks?

har lurt litt på det å har fått hører mange rare historier om at de er ganske stor foskjeld mellom te,x saphire og powercolor

 

 

p.s grunden til at jeg lurte er de at jeg ikke er så glad i mitt 9800se kort ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er veldig varierande fra kort til kort. Et Powercolor kort klokker gjerne veldig bra, mens et anna veldig dårlig. Slik er det hos alle produsenter.

 

Når du nevner (standard-)kjøling på korta er det vel Hercules og ASUS som er dei einaste med ramsinks..

lurte på en ting til er 9600xt bedere en 9800 pro????

har sett folk som har hatt bedere score med 9600xt

Lenke til kommentar

AFAIK er det bare 4 aktive pipelines på 9600XT, derfor er 9600XT mye dårligere enn 9800pro(snakk om +\-2000 3dmarks i 03). Du har prøvd å modde 9800SE'et ditt, eller? Om du ikke vet om det så kan man i noen tilfeller, om man har 256bit minnebus(noen 9800se kort har det, andre ikke), softmodde de siste 4 pipelines til å aktiveres(de er der, bare ikke aktiverte). Om kortet derimot ikke skulle ha 256bit minnebus(du finner det ut vet å se på kortet, er de 4 minnebrikkene plassert(layout) i en form som er lik en "L", så har kortet 256bit, om det er formet som en "I" har det 128, så kan du fortsatt modde de fire siste pipelines til å aktiveres, men du får dessverre ikke full ytelse. Bare tenkte jeg skulle nevne det, for selv om du har 128bits kort, men du får modde de siste pipelines til å aktiveres så nærmer 9800SE(da 8x pipelines) seg 9600XT VELDIG mye.

Lenke til kommentar
AFAIK er det bare 4 aktive pipelines på 9600XT, derfor er 9600XT mye dårligere enn 9800pro(snakk om +\-2000 3dmarks i 03). Du har prøvd å modde 9800SE'et ditt, eller? Om du ikke vet om det så kan man i noen tilfeller, om man har 256bit minnebus(noen 9800se kort har det, andre ikke), softmodde de siste 4 pipelines til å aktiveres(de er der, bare ikke aktiverte). Om kortet derimot ikke skulle ha 256bit minnebus(du finner det ut vet å se på kortet, er de 4 minnebrikkene plassert(layout) i en form som er lik en "L", så har kortet 256bit, om det er formet som en "I" har det 128, så kan du fortsatt modde de fire siste pipelines til å aktiveres, men du får dessverre ikke full ytelse. Bare tenkte jeg skulle nevne det, for selv om du har 128bits kort, men du får modde de siste pipelines til å aktiveres så nærmer 9800SE(da 8x pipelines) seg 9600XT VELDIG mye.

har bare 128 bit,s :( men du sa jo noe om de at man kunne soft mode selv om det bare var 128 bit åssen gjør jeg det da?

har ikke holdt på så lenge at jeg har lært meg det(ca 1/2år)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...