Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs sender/mottaker


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en netgear MA101 usb wireless mottaker og en CNET sender som er kobla opp mot en router.

 

Jeg sliter med at mottakeren mister kommunikasjon med sendern ca 1 gang i minuttet på omtrent samme tidspunkt. Har hatt problemet 1 gang før. Da instalerte jeg en oppdatert driver, men nå funker ikke det heller.

 

Har funka helt fint før jeg formaterte pcen, skjedde forrige gang også etter formatert pc.

 

hva kan det være, må være en driverfeil eller noe. Funka helt fint i 1 halvt år nå.

 

Jeg vet det ikke er pga dårlige forhold, pga jeg har velldig bra signaler utenom de 2 sekundene jeg mister kontakten helt og får ping problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bruker den som er innebygd i windows kan du gå inn på start - instillinger - nettverk - trådløs nettverkstilkobling - egenskaper - trådløse nettverk. Fjern så den tilkoblingen du bruker under foretrukne nettverk. Lukk vinduene og vent til den sier at den finner ett eller flere trådløse nettverk. På denne siden står det "aktiver IEEE 802.1x-godkjenning for dette nettverket". Merk at denne ikke kommer opp når du ikke har WEP kryptering.

 

Du bør også prøve å skifte kanalen på CNet boksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...