Gå til innhold

Sim City 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bygg så mye skoler, politi, brann osv på førsten. Folk flytter inn selv om du ikke har det. Når du først bygger de må du sette ned "den statlige støtten" slik at de får akkuratt nok. Når du kommer forbi den første kneika går det greit en stund, men det blir vrient senere når byen blir stor. Ganske morsomt spill synes jeg... :)

 

nAz-guL :green:

Lenke til kommentar

I begynnelsen er det vanlig med litt dårlige framtidsutsikter. Det du må huske å gjøre er å gå inn på hver skole, politistasjon, kraftverk osv.. og stille inn forbruker etter hva som kreves av den enkelte enhet. Å stille inn kraftverket til litt over forbruket er veldig viktig, for da holder det mye lenger...

 

Den siste byen jeg holder med (har ikke sett på den på en god stund) ligger nå på rundt 60 000 inbyggere og jeg har rundt omkring 2 milioner tilgjengelig :thumbs:

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Lag et kullkraftverk i et hjørne. og begynn å lage et horisontalt veinett med fire ruter vertikalt. Lag så mye soner som du har råd til, og en vannpumpe og en brannstasjon.

Sett på de city ordinances som gir deg penger (legalize gambling) osv.

Etterhvert som du tjener penger så utvider du veinettet og sonene. Når 3/4 av kartet er bebygd kan du lage skoler og annet crap. Det som er viktig er å få land value opp, som gjør at fetere byggninger kommer. Prøv å ikke lag mer enn ca 1/8 dirty industry, for det er et ****** få det bort om du vil ha skyskrapere i nærheten.

Lenke til kommentar

Sleit veldig i begynnelsen med SC4 jeg også, som så mange andre! Men etterhvert klarte jeg faktisk å gå ganske mye i pluss. Men det var jo ikke rare feilen som skulle til før utgiftene var MYE høyere enn intektene igjen da. :D

Men mitt tips er at du kjøper ikke mer en du trenger av skoler og politistasjoner, og setter resursene deres så langt ned som mulig.. (Altså ikke helt ned men akkuart så det dekker behovet). Og hvis du da klarer å gå i minus, skal økonomi rådgiveren din gi deg nye ting som kan få inn flere penger i kassa, som militærleir, testeksplosjonsfelt, og et sted for forskning på giftige gasser eller no! Spiller er veldig arti når man får det til, men det er så veldig lett å gjøre små feil som ødelegger ALT!

Endret av X-c@libR
Lenke til kommentar
Sleit veldig i begynnelsen med SC4 jeg også, som så mange andre! Men etterhvert klarte jeg faktisk å gå ganske mye i pluss. Men det var jo ikke rare feilen som skulle til før utgiftene var MYE høyere enn intektene igjen da. :D

Men mitt tips er at du kjøper ikke mer en du trenger av skoler og politistasjoner, og setter resursene deres så langt ned som mulig.. (Altså ikke helt ned men akkuart så det dekker behovet). Og hvis du da klarer å gå i minus, skal økonomi rådgiveren din gi deg nye ting som kan få inn flere penger i kassa, som militærleir, testeksplosjonsfelt, og et sted for forskning på giftige gasser eller no! Spiller er veldig arti når man får det til, men det er så veldig lett å gjøre små feil som ødelegger ALT!

Totalt offtopic : Med andre ord, tenk staten ! :D

 

Ontopic: second that

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...