Gå til innhold

Maskin starter ikke etter oppgradering.


Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytte hovedkort, minne og cpu. Når jeg prøve å starte dataen så forblir skjermen svart. Det eneste som skjer er at alle vifter starter opp. Men det er alt. Er det noen som kanskje har tips om hva som kan være galt. Mine komponenter er som følger: Enermax 360 Watts strømforsyning, Asus a7n8x Deluxe/gd hovedkort, TwinMos PC3200 (2*256mb) Minne, Amd Athlon xp2600+ og en Western Digital disk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lure på om hovedkortet rett og slett kan være defekt.

...hvis du har muligheten, så test hk'et hos en kamerat.

 

Hadde samme problem da jeg oppgraderte min cpu. Trodde først det var min nyinnjkøpte cpu, deretter ram'en. Til slutt viste det seg at det var hk'et mitt som var defekt...

Lenke til kommentar
Takk for god respons. Fant feilen til slutt. Fikk et tips om at enkelte hovedkort krever at kabinetviftene går på et vist turtall før de starter opp. Så da eg skrudde kabinett vifta på maks fikk eg maskinen i gang. :D

Første gang jeg har hørt det der. Så hvis man ikke har kabinettvifter, så vil den ikke starte opp? Nekter å tro at et hk trenger kab-vifter for å fungere...

Lenke til kommentar
Takk for god respons. Fant feilen til slutt. Fikk et tips om at enkelte hovedkort krever at kabinetviftene går på et vist turtall før de starter opp. Så da eg skrudde kabinett vifta på maks fikk eg maskinen i gang. :D

Første gang jeg har hørt det der. Så hvis man ikke har kabinettvifter, så vil den ikke starte opp? Nekter å tro at et hk trenger kab-vifter for å fungere...

hmmm.. asus kort er kresne på slikt om du har justerbare vifter.

var i alle fall slik ifjor med mitt A7N8X kort...

Lenke til kommentar
Takk for god respons. Fant feilen til slutt. Fikk et tips om at enkelte hovedkort krever at kabinetviftene går på et vist turtall før de starter opp. Så da eg skrudde kabinett vifta på maks fikk eg maskinen i gang. :D

Første gang jeg har hørt det der. Så hvis man ikke har kabinettvifter, så vil den ikke starte opp? Nekter å tro at et hk trenger kab-vifter for å fungere...

Antar at det er en slags bios-styrt turtallsovervåkning da. Men i så fall bør det jo kunne deaktiveres, for det er jo slettes ikke alle som kobler kabvifter til hovedkortet..

Lenke til kommentar
Takk for god respons. Fant feilen til slutt. Fikk et tips om at enkelte hovedkort krever at kabinetviftene går på et vist turtall før de starter opp. Så da eg skrudde kabinett vifta på maks fikk eg maskinen i gang. :D

Første gang jeg har hørt det der. Så hvis man ikke har kabinettvifter, så vil den ikke starte opp? Nekter å tro at et hk trenger kab-vifter for å fungere...

Det er vel ikke helt ukjent, men det er dårlig at slik sjekking er satt på som standard. Det burde heller vært avslått fra fabrikk, med muligheten til å slå på slik sensor fra bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...