Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva trur dere kommer til å bli menneskennes undergang? Om dere trur vi kommer til å gå under en gang da.

 

 

 

 

Så Resident Evil nå. Da kom jeg til å tenke på hvor lite det skal til for at en eller annen lit dirty forsknings plass har et uhell (Virus som i den filmen er vel uaktuelt da, men det fintes sikkert plenty av andre farlige ting). Det er sikkert stor sikkerthet rundt sånne steder også, men tenk om noe skulle gå galt. Det finntes helt sikkert plenty steder som forsker på nye biologiske og kjemisk grigførings stoffer. Tenk om noe gikk feil da.

 

 

Trur forsåvit at vi er kloke nokk til å ikke bruke alle atomvåpen på denne kloden. Den som begner en full krig med dem må jo være passe dumme. Terrorister og gærne folk kan vel kanskje kunne gjøre skade, men de har neppe midler til å utslette alt for mye av menneskeheten.

 

 

Jeg hørte noen snakka om at det var en astroide som var rimelig stor som hadde missa på jorda med små marginer for ikke lenge siden (er det sant?). Tenk, vi vokter vel ikke 1% av himmelen for slikt en gang. Tenk om det er en som treffer oss i morgen. En som er større en den som tokk dinosaurenne.

 

 

 

Hva trur dere da, har dere noen andre teorier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se twelve monkeys.. genial film om hva som kan skjer om en gal forsker finner ut at han vil sleppe barna sine fri..

 

skal ikke se bort fra at en astroide treffer oss, og utsletter alt liv på jorden.. også har du den massive vulkanen, super-vulkanen, som ligger under Yellowstone Nationalpark i USA.. går den i lufta, noe som er beregnet til å skje sånn ca i disse tider (tror den har en syklus på et par hundretusen år), så er vi ferdig..

 

Men, det er ikke stort vi kan gjøre, så hvorfor bekymre seg...

Lenke til kommentar
Men, det er ikke stort vi kan gjøre, så hvorfor bekymre seg...

Bekymrer meg ikke, er bare nyskjerrig på deres meninger. Forhåpentligvis skjer det ikke i min tid... men det sier jo alle.

 

 

Tenk om noen sprengete en nucler bomb over den vulkanen da, kanskje den hadde utløst seg da. Skal ikke se bort fra at en muslim finner på å gjøre det til hevn på den grusome verden (kødd).

 

 

Natta, nå er jeg trøtt.

Har sett en del skrekk filmer nå, og noen porr filmer tidligere i dag... det kan bli noen meget skrudde drømmer ut av det :scared:

Lenke til kommentar

Teknologien. Utvilsomt. Med den hastigheten den fører nå, i en eksponentiell utvikling, mister vi kontrollen litt etter litt. Først tok maskinene over produksjonen, det økte vår velstand til å utvikle mer.

 

Akkurat som vi har lest i historiebøkene utvikler den menneskelige rase seg hele tiden, gjennom ulike stadium, fremlagt som den såkalte evoulsjonsteorien av Darwin på 1850-tallet. Jeg har ingen problemer med å tro at teknologien over lengre tid kan gå fra å være et verktøy, til å bli en maktkonsentrasjon.

 

Teknologi er veldig positivt, men det kan også være svært negativt - hvis den utnyttes på en slik måte. Graver vi vår egen grav? :ermm:

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar

så lenge vi ikke klarer å forflytte oss bort fra jorda tror jeg menneskeenheten går under. Kanskje noen få overlever og fører rasen videre, men ikke som vi er i dag.

 

Tror ikke det skjer med det første, men hvis det ikke kommer noen drastiske endringer i utvilkingen vår, og samfunnet vårt, tror jeg dette skjer. Enten selvpåført eller en naturkatastrofe.

Lenke til kommentar

Litt å tygge på: En regner med at man med dagens utvikling har utviklet datateknologi som passerer menneskets intelligens innen 2020-2022. Først tok teknologien produksjonen - (Den industrielle revolusjon), så kom datamaskinen etter 2. verdenskrig, og eksploderte i forskningsmiljøer, så kom datamaskinen i hjemmet i 1981.

 

Datamaskiner er et fantastisk manipulasjonsverktøy. Det er bare et tidsspørsmål før datmaskinen også inntar rene menneskelige roller - politiske verv. Akkurat som med flyteknologien nå om dagen, er jeg overbevist om at biltrafikken koordineres av datamaskiner, innen de neste tyve, tredve årene.

Endret av FreeBSD
Lenke til kommentar
Litt å tygge på: En regner med at man med dagens utvikling har utviklet datateknologi som passerer menneskets intelligens innen 2020-2022. Først tok teknologien produksjonen - (Den industrielle revolusjon), så kom datamaskinen etter 2. verdenskrig, og eksploderte i forskningsmiljøer, så kom datamaskinen i hjemmet i 1981.

 

Datamaskiner er et fantastisk manipulasjonsverktøy. Det er bare et tidsspørsmål før datmaskinen også inntar rene menneskelige roller - politiske verv. Akkurat som med flyteknologien nå om dagen, er jeg overbevist om at biltrafikken koordineres av datamaskiner, innen de neste tyve, tredve årene.

Jeg forstår ærlig talt ikke hvor man får slike tall fra. Dagens datateknologi vil klare å "simulere" menneskelig intelligens hvis programvaren er tilstede. Og det er jo den som er problemet. De mest "intelligente" robotene vi har idag har like svak regnekapasitet som gameboyen min.

 

Problemet er at man tenker at "brute force" er løsningen. Jeg setter heller min lit til "intelligent programmering" og hjerneforskning. Hva er bevissthet? Hva er intelligens? Hvor finnes bevisstheten?

 

Er "simulert" smerte hos en maskin det samme som den smerten vi opplever? Det er jo tross alt bare elektriske signaler, og smertefølelsen er ikke annet enn et varsel fra hjernen om at noe er galt. Dette fører i sin tur til at vi instinktivt reagerer ved å trekke oss tilbake og prøver å fjerne smerten.

 

En astroide er kanskje den mest sannsynlige slutten på menneskets dominans. Og det er ingen tvil om at Tellus vil bli truffet av en atroide av særdeles destruktiv natur. Heldigis så er vi veldig godt beskyttet med den plasseringen, og de naboene vi har i solsystemet. Men det er nærmest en forutsetning for at komplisert liv skal kunne oppstå gjennom evolusjon.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tror nok kanskje at det blir den neste istiden eller neste varmeperioden som tar knekken på oss.

Asteroide ville kanskje også vært sannsynlig, men vet ikke om det hadde drept alle...

Lenke til kommentar

Våpenulykker vil mest sannsynlig ikke ta knekken på oss med det første, i alle fall. Sovjet hadde en større ulykke med en fabrikk for miltbrannsporer som gikk i lufta i Sverdlovsk ca 1977. Av den millionen mennesker sporene skulle kunne drepe, døde femti. USA har hatt flere hundre ulykker med atomvåpen. Sovjet hadde garantert enda flere. Så langt har få omkommet, selv om endel militært personell nok lider under senskader. Det spekuleres også i om HIV slapp ut fra et militært forskningslaboriatorium, selv om ingen har kunnet føre fnugg av bevis så langt. Energikrise, kamp om ressurser (olje, vann) m.m utgjør nok den største, umiddelbare trusselen mot dagens samfunn. Se link til interessant diskusjon, med mange dellinker, her:

 

http://modellmakt.org/phpBB2/viewtopic.php?t=48

 

Forøvrig kan godt samfunn og sivilisasjon gå under og menneskeheten overleve, da... :thumbup:

Lenke til kommentar

Hørte på BBC news i dag tidlig at Egypt ville se på alle forsøk på å tappe vann fra Nilen som en krigshandling mot Egypt med de følger det ville få.. Sier bare hvor lite som skal til der ;)

 

1) mye kan "fjerne oss"

2) mennekser er _veldig_ tipasningsyktige

3) en "utslettelse" trenger ikke å bety at menneskene forsvinner

 

med andre ord så er vi nok en ganske seiglivet rase ;)

Lenke til kommentar
Tror nok kanskje at det blir den neste istiden eller neste varmeperioden som tar knekken på oss.

Asteroide ville kanskje også vært sannsynlig, men vet ikke om det hadde drept alle...

Jeg trur ikke at vi mennesker skulle vært så veldig trua av dette. Trur det er verre med visse andre dyre arter. Vi mennesker klarer jo oss fint i kulla, og fint i varmen. Bare finne ut noe som beskytter mer mot varme om det blir ekstremt, værste fall gå i rommdrakter med innebygd aircondisjon :ermm: Kulle er jo bare å kle på seg.

 

 

 

 

Hva hadde skjedd om noe linandre svartedauen spredde seg i dag? Hadde vi klart å stoppa det i tide, eller ville vi missta kontrollen? Kommer kanskje ann på hvor det starter.

Lenke til kommentar
Tror nok kanskje at det blir den neste istiden eller neste varmeperioden som tar knekken på oss.

Asteroide ville kanskje også vært sannsynlig, men vet ikke om det hadde drept alle...

Jeg trur ikke at vi mennesker skulle vært så veldig trua av dette. Trur det er verre med visse andre dyre arter. Vi mennesker klarer jo oss fint i kulla, og fint i varmen. Bare finne ut noe som beskytter mer mot varme om det blir ekstremt, værste fall gå i rommdrakter med innebygd aircondisjon :ermm: Kulle er jo bare å kle på seg.

 

 

 

 

Hva hadde skjedd om noe linandre svartedauen spredde seg i dag? Hadde vi klart å stoppa det i tide, eller ville vi missta kontrollen? Kommer kanskje ann på hvor det starter.

tja, hva med mat? elektrisitet?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...