Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Åneida dere skal bare roe ned dette er ikke noen kranglepost , men jeg hadde tidligere en P4 3,2 og har nå en A64 3400 .

Disse har jeg testet mot hverandre begge uklokket og begge med samme minne OCZ3200 og samme grafikkort 9800XT også dette uklokket .

Det jeg da registrerer er at jeg får høyere score i 2001 med A64 enn med P4 , men i feks 03 og pcmark 04 får jeg høyere score med P4 enn A64 , hva kommer det av??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åneida dere skal bare roe ned dette er ikke noen kranglepost , men jeg hadde tidligere en P4 3,2 og har nå en A64 3400 .

Disse har jeg testet mot hverandre begge uklokket og begge med samme minne OCZ3200 og samme grafikkort 9800XT også dette uklokket .

Det jeg da registrerer er at jeg får høyere score i 2001 med A64 enn med P4 , men i feks 03 og pcmark 04 får jeg høyere score med P4 enn A64 , hva kommer det av??

har ikke det noe med de at p4 3.2 har 800mhz fbs å amd 64 bare har 400mhz

Lenke til kommentar

En teori: 01 er ikke optimalisert for p4 sin arkitektur. 03 er optimalisert for p4 sin arkitektur. PC mark 04 er bare tull å sammenligne P4 og A64 med siden alle benchmarksene er super p4 optimaliserte (blandt annet hyperthreding).

 

Men det det tyder mest på er at man ikke vil merke så mye forskjell på en p4 og en A64....

Lenke til kommentar

PCMark er ræva.

 

Jeg har hørt at i875-plattformen skal ha litt bedre 3D-ytelse (skjermkortytelse) enn brikkesettene til s754 og 940 som finnes foreløpig. Dette gjør EE litt bedre enn A64 og A64 FX i 3D'03, men at din 3.2 er raskere er litt merkelig. Er det med samme drivere, innstillinger osv?

Lenke til kommentar

Vil tro det meste har med minne kontrolerene å gjøre.

 

P4 har veldig bra båndbredde i forhold til et A64 system.

A64 derimot har vesentlig bedre latency en hva P4 kan gi.

 

Dermed vil jeg tro applikasjon som krever heftig bånnbredde vil like P4 bedre en A64, av den enkle grunnen at den levere 2Gb mer i sekundet i værste tilfellet. Quake3 baserte spille er veldig kjent for slikt. P4 systemer er også generellt raskere på noe spesifik koding(mp3 feks - mest sannsynlig pga optimaliseringer), mye D3D spill, er også raskere på en INTEL maskin, men dette ligger det også endel optimaliseringer for, tror jeg :)

 

Men A64 derimot vil klare å slå P4 igjen i applikasjoner som krever lav latency på minne i stede for bare heftig båndbredde. Programmer som jeg kommer på i farten som liker A64 sin minne handteringer er: Tallknusing som feks DivX encoding, 3DMark2001SE liker A64 av en eller annen grunn, OpenGL spill generellt og ikke minst UT2003! :)

 

Beviser vel bare høye Sandra Scorer ikke er alt i verden :yes:

 

-P-

 

Edit: er trøtt så ingen korrektur...

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar

Du vil ikke se noe særlig performanceøkning med 64 bits prosessorer før du får software som støtter dette. Dagens operativsystem går som kjent på 32 bit, selv om det er en beta av XP og en linuxdistribusjon ute på markedet nå. En annen markant forskjell er at mens P4-systemer kjører minnekontrolleren på bussen så har AMD-64 denne integrert i cpu'en..... Dette har Intel (nesten) veid opp med å kjøre FSB på 800. Er det noen som husker hvor lang tid det tok fra 32 bits cpu'en kom til vi hadde rene 32 bits operativsystem??

 

 

Jeg kjøper ikke 64 bits cpu før om tidligst 1-2 år... har ingen hensikt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...