Gå til innhold

Sentrering Etter Slice


Anbefalte innlegg

Her Er Linken...

Er Bare noe jeg satte sammen nå for å prøve ut slice i photoshop for første gang. Vil ikke ha slakt. Siden jeg vet at jeg burde ha bord og greier rundt siden.

 

Men grafikken skal jeg ta meg av senere. Må bare spørre om en ting. Nå vil jeg gjerne sentrere denne siden. Istedet for at den sitter klistra limt i venstre hjørnet..

Litt stygt (Syns jeg) når man har en extra stor skjermoppløsning. Men hvordan får jeg sentrert alt uten å måtte bruke Php og sånn. Bare vanlig basic HTML.. Går Det?

 

Takker for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="stilark.css">
</head>

<div id="main">innhold</div>

 

i stilarket skriver du:

html,body  {
margin: 0;
padding: 0;
text-align: center;
}

div#main { 
margin-left: auto;
margin-right: auto;
text-align: left;
}

 

Da skal den vere senterert i alle browsere :)

Alt som skal vere på sida må du da legge inni div#main ..

Lenke til kommentar
Dere er klar over at PS (ImageReady) kan produsere ganske grei kode? At det er mulig å få PS til å outpute valid XHTML med CSS?

Du er klar over at det er en god grunn til at flesteparten her slicer opp bilda sine og gjør det manuelt?

 

Photoshop er _ikkje_et_HTML_verktøy_punktum!

Vil si at det er bedre at folk tweaker _bittelitt_ på PS-instillingene sine, enn at de bruker dårlig PS-kode med masse tabeller... :roll:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...