Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er NGT treigt nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NGT har ustabil ping, alle eg kjenner i Bergen som har ngt får eit kraftig ping hopp ca kvart 2-6 minutt.. Utrolig plagsomt når vi spiller online. Ting bare stopper opp i ca 4-7 sekunder.

Nå har det seg slik at NGT aldri har vert så veldig opptatt av ping/responstider, og gode peering avtaler. Sist nevnte har kommet seg i det siste, men nå er det altså ei mild sagt ustabil linje vi har.

 

Går jo fint til å laste ned ting, men som mine venner og eg pleier å bruke litt tid på nettet med: online gaming, så får vi problemer med ngt. Spiller i ein Medal of Honor clan (fps spill) og det er ikkje rom for clan kamper der eg bare "stopper opp"

i kritiske situasjoner heile tiden. Og i det siste har noen servere kicked meg for høg ping også... :(

 

Som vi har gjordt, ring inn og klag, jo fleire jo bedre.

Endret av Zandal
Lenke til kommentar

Itavisen sitt speedometer har vel ikke så alvorlig mye med ping å gjøre...

 

Jeg er storfornøyd med ngt slik som jeg bruker nettet nå. Jeg spiller ikke så mye, så jeg har ikke lagt merke til at pingen er lav. Men det kan så godt stemme at den er det. I så tilfelle er det irriterende for de som spiller på nett. Hele spill-opplevelsen, og muligheten til å hevde seg i konkurranse er borte når pingen er høy.

 

Det skal faktisk telenor ha. Både den gang jeg hadde 2x64 ISDN, og Telenor ADSL, så var pingen utrolig lav. UPC derimot.... OMG!!!

 

DrErling

Lenke til kommentar

det er en kjent sak at NGT har dårlig repsonstid i online gaming verden. ALLE jeg kjenner som spiller online med NGT har alltid en go del høyere ping enn feks meg.

 

Det irriterer meg grenseløst at dette ikke klommer godt nok frem når folk skal velge dsl leverandør, det virker som om folk KUN bryr seg om hvor stor hastighet dem får når dem laster ned (rett skal være rett)

 

gidder rett og slett ikke skrive mer om dette da jeg kommer til å bli bombardert med stygge meldinger fra 14tisser rundt om på forumet.

Lenke til kommentar

Linjen fungerer som bare juling her :w00t:

 

Ang ping: Jeg spiller litt CS, og ca. hvert 10. minutt spretter pingen opp i 800-1500 i 4-5 sekunder. Litt plagsomt avogtil, men ikke noe å gå bananas over. Dessuten er det mange på Steam-forumet (folk fra hele verden) som klager over at akkurat det samme skjer med dem. Dette problemet begynte, i hvert fall for meg, etter en steam-oppdatering. Før det hadde jeg helt utmerket ping mtd NGT, så vi skal være litt forsiktige med hvor vi plasserer skylden.

 

EDIT: Se f.eks: http://steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=61052

http://steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=61166

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
det er en kjent sak at NGT har dårlig repsonstid i online gaming verden. ALLE jeg kjenner som spiller online med NGT har alltid en go del høyere ping enn feks meg.

Hva er en god del ? Jeg har akkuart samme ping ved ngt som jeg hadde med Telenor, altså rundt 30ms. Jeg ville ikke si det var så veldig høyt da? Spørs vel kanskje hva du er vant med.

 

Og spørs vel om du spiller på noen cs servere i vietnam og slikt.

Lenke til kommentar
gidder rett og slett ikke skrive mer om dette da jeg kommer til å bli bombardert med stygge meldinger fra 14tisser rundt om på forumet.

Ja, man skal passe seg for å knekke for mye på ryggraden til fjortiser som har sitt liv bygd opp rundt en netopia 3351..... :devil:

 

DrErling

:laugh:

Lenke til kommentar

Samme problem i bergen for meg, pingen jumper til 800-1200 hvert 6-8 min, utrolig irriterende.. Pingen til utlandet er mildt sagt elendig, bare til våre svenske naboer pinger jeg over 100. Må faktisk tunnele gjennom telenor sitt nett for å få en brukbar ping. Og dere hobby gamere som spiller kun på en norsk vg servere, ikke gidd å kommentere deres "lave" ping, alt under 40 ping i norge klarer alle adsl leverandører å levere.

Lenke til kommentar
Hva kommer det av at noen ADSL leverandører har dårlig respons tid, eller dårlig ping? Var av den oppfatning at ADSL var ADSL og at høyere hastighet automatisk ga lavere ping...

Vel la oss si at du sitter i Bergen og skal spille på en server i København. På internett finnes det alltid mange veier til målet og antallet "hop" eller servere du går innom før IP pakkene når målet vil i stor grad avgjøre ping. Om da ISPen har en avtale som gjør at signalet går Bergen-Oslo-København så vil det typisk gi en lavere ping enn om signalet går Bergen-Trondheim-Oslo-Stockholm-Gøteborg-København. Blir som en flyreise, går alltid raskest med direktefly enn å ha ørten mellomlandinger :)

Lenke til kommentar
gidder rett og slett ikke skrive mer om dette da jeg kommer til å bli bombardert med stygge meldinger fra 14tisser rundt om på forumet.

Sett fra en annen side så er det kun CS spillende fjortiser som bryr seg om pingen er 30 eller 70 ;)

Viser vel hvor lite du egentlig vet, jeg spiller ikke cs men et annet spill i en clan, og de aller fleste er godt over 20, noen over 30 også. Faktisk kjenner jeg ingen spillere under 16 år..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...