Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, da skal jeg prøve igjen, skal overklokke Amd XP2800+, dette skal jeg gjøre bare ved å stille inn på FSB og Multiplier, skal vel sette Multiplier på 11,5 og FSB opp til 200, vil dette påvirke temperaturen til CPU`en eller er det bare hvis man øker Vcore og sånne ting?

Multipler skal vel ikke på 11.5, er D ikke D som er std for XP2600, vel uansett, høyst trolig lite du kan gjøre med Multipler, men FSB skal helst opp til 200.

 

Uansett, D blir varmt selv om han ikke justerer VCore

:roll:

Lenke til kommentar
sett mp til 12,5 og FSB til 176 = xp3200+ men tror du må øke litt på volt også.... det måtte hvertfall jeg..... ikke ta den opp til 200! bare pass på tempen sånn at den ikke er over 60 grader :D

Tåler ikke XP2800 200 FSB?

 

Har selv en XP2500 som kjører 11*210, men har juster VCore opp til 1.8.

Temp er da 45-55.

:dontgetit:

Lenke til kommentar
satt Multi til 11 og FSB 200, er dette lurt? fikk Xp3200+

 

EDIT: Nå får jeg plutselig ikke opp Diode tempen til CPU`en lenger.. :scared:

Min XP2500 viser XP3200 når det går på 11*200 eller mer..

 

Ellers er vel default multipler på XP2800 12,5(hvis jeg ikke tar feil), og det hadde kanskje vært en fordel å kanskje begynne med FSB 180 og øke med 5 kjøre tester, se temp ol, og evt gå opp.

 

Ellers brukte jeg den jumpern på HK(reset cmos) ganske flittig en periode hvor jeg testet klokking cpu og minne en del

:roll:

Lenke til kommentar
sett mp til 12,5 og FSB til 176 = xp3200+ men tror du må øke litt på volt også.... det måtte hvertfall jeg..... ikke ta den opp til 200! bare pass på tempen sånn at den ikke er over 60 grader :D

Tåler ikke XP2800 200 FSB?

 

Har selv en XP2500 som kjører 11*210, men har juster VCore opp til 1.8.

Temp er da 45-55.

:dontgetit:

jo den tåler det men da må du ha god kjøling.....

Lenke til kommentar

Det sies at det hovedkortet du har der ikke er det mest overklokkingsvennlige. Jeg har det samme, og så langt er 12,5 x 177 det beste jeg har greid uten at PCen plutselig slår seg av under bruk. Alt virker tilsynelatende greit, helt til plutselig hele skjermen blir blå (det står noe også, men jeg får ikke lest det -->) i et halvt sekund eller noe, før den slår seg av. Har samme prosessor også forresten. Spenningen har jeg satt til 1,7.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Jo, da skal jeg prøve igjen, skal overklokke Amd XP2800+, dette skal jeg gjøre bare ved å stille inn på FSB og Multiplier, skal vel sette Multiplier på 11,5 og FSB opp til 200, vil dette påvirke temperaturen til CPU`en eller er det bare hvis man øker Vcore og sånne ting?

var jeg deg ville jeg begynt med lavere mp enn 11,5. du kommer lettere opp med fsb hvis mp`n er lav og da holder ikke cpu`n igjen når du klokker.jeg ville prøvd mp på 10-10,5 - 11 max, mens fsb rett opp på 200. Tipper du må rundt 1,8Vcore (volt cpu) og kansje opp til 2,8Vdimm(ram volt) for å kjøre stabilt

PS du får mere "sprut" i maskinen med høy fsb enn høy mp :yes:

Husk agp\pci lock

Endret av Kark
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...