Gå til innhold

Video-DVD


Anbefalte innlegg

Når man tar en film på 500-600MB så går jo den fint på en cd som VCD. Siden dvd plater har 7 ganger mer plass så skulle vel det gå 7 filmer i vcd format på en DVD?

 

Har lest litt rundt om dette f.eks på dvdrhelp. Problemet er at når jeg tar en film på f.eks 680MB så sier programmet at den bruker opp 4GB av plata. Hvordan kan den vokse så i størrelse? Kvaliteten kan vel ikke bli bedre enn orginal fila?

 

Har funnet haugevis av guider, men får det ikke til. Er det mulig å få en film på en dvd plate som tar lik plass som en vcd? Slik at man kan ha flere på samme plate?

Endret av Lucifer 666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filmene er alt mulig de. avi og mpeg/mpg er det flest av.

 

Men når jeg velger video-dvd i nero så kan jeg ikke trykke på brenn når avi eller mpeg øigger i roota. Hadde håpet at dette kunne gå automatisk. Når jeg brenner VCD så koder/dekoder nero selv etter behov...

 

Går å brenne mpeg på data-dvd men det er litt irriterende når en ikke kan spole + at det er mange spillere som ikke fikser dette.

Lenke til kommentar
Prøv Nerovision express. Den koder om filmene til dvd format for deg. Det var egentlig den jeg tenkte på. Formulerte meg litt dårlig bare.

 

-KnutM

Kan bare velge filer som er: ".ifo .vob .bup" der.

 

Kan ikke velge .avi eller .mpeg

 

Rart at ikke nero kan kode dette automatisk da?

Dette gjør jeg:

Nero Vision Express 2, version 2.1.0.4

- Velger Make DVD -> DVD-Video

- Velger Add Video Files

- Finner frem avi, mpg, mp4, wmv osv filer og legger dem til.

- Velger Create Chapters (Fordi jeg liker å kunne hoppe direkte til dit jeg var sist jeg så filmen

- Velger type meny og bakrunn osv

- Brenner filmen.

 

Viktig at du har en lisensnøkkel til Nero Vision som støtter DVD-brenning. Hvis ikke får du lett problemer.

 

-KnutM

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...