Gå til innhold

Skal ha ny bærbar til 7-10 000


Anbefalte innlegg

Vel, etter noen forsøk på brukt så har jeg gitt opp og skal nå ha ny en til 7-10 000 ...som er det jeg har ...

 

Jeg har tittet på elkjøp sin

COMPAQ PRES2535EU med

Bærbar PC med Celerion 2,6 GHz og 256 MB minne

 

til 8995 riksdaler...

 

og

 

Komplett sin

Fujitsu Siemens AMILO Pro V1000 - C 2.4 GHz - 14.1" TFT

 

Fujitsuu Siemens omtrent samma ulla men med 14,1 isteden for elkjøp sin 15 tommer.....

 

MEN Elkjøp er Compaq og de sier 15 tommer..men er det virkelig det..hehe..

 

 

I tillegg skal den ha litt koselig WAN evner...men det er vel bare et stk pcmcia kort.

 

Hvis noen har noen ideeer eller advarsler tar jeg gjerne dem ..

 

Hilsen

Jan

Endret av Janster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en advarsel... Ikke kjøp celeron :)

Celeron er noe treigt gammelt møl. Ikke la deg lure av at den kjører på over 2 Ghz, de er lusetreige uansett. Se om du finner pentium-M eller amd mobile, eller p4 mobile... :)

 

Men selvsagt, hvis du ikke har noe krav til ytelse, så kan du kjøpe celeron (eller en gammel pentium 3, som sikkert er like rask)

Lenke til kommentar
Hvis noen har noen ideeer eller advarsler tar jeg gjerne dem ..

 

Hilsen

Jan

Merk at bærbare til 9-10.000 kun egner seg som skrivemaskiner. De støyer mer og har kortere batterilevetid enn Centrino maskiner.

 

Si litt om hva du skal bruke maskinen til.

 

Har du tenkt å bruke den til litt spilling, må du opp i ca 13-14.000,- for å få en bra maskin.

Lenke til kommentar

kjøp heller noe annet en celeron. Ei jeg kjenner har en hp elkjøp sak med celeron og den bråker sånn at bare så vidt hun orker å bruke den. I tillegg lagger og henger den til stadighet.

 

Hjelper ikke med verdens raskeste celeron når harddisken er 4200 rpm og de andre delene ikke er verdens beste.

 

Finn deg heller en brukt en eller spar noen høvdinger til. En maskin til 14000 gir deg så adskillig mye mer enn en til 10 000.

 

vil si at på bærbare "lønner" det seg å bruke 14 000.

 

Se feks. på tundra maskinene til psdata som har nye p-m prosessoren fra intel.

Greit at på de rimeligste så er ikke skjermoppløsningen så heftig, men går greit å koble til en ekstra skjerm og kjøre den som hovedskjerm.

 

Du får snuse og spare litt mer er mitt råd.

Lenke til kommentar

Ah, takker....jeg må tenke litt..batteri er et hovedproblem med brukte bærbare har jeg skjønt, vanskelig å få en som er bra som har igjen noe batteritid....Compaq'en fra Elkjøp er jeg skeptisk til..de er så dyre på deler, men den Skywalk_ har til salgs for 10 k kan være noe..må tenke litt på det..

 

Ellers kanskje den Komplett AMD mobile, jeg må inrømme at en Celeron frister IKKE...

 

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...