Gå til innhold

Logitech mus


Anbefalte innlegg

Jeg får ikke bruke middle mouse button eller de to knappene på venstre side av musen i spill. Jeg har en Logitech MX900. Hadde også det samme problemet med min gamle Mouseman. Det funket fint i Windows 98 men ikke i XP. Kjører fortsatt XP.

 

Noen som har fått til dette?

 

Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer alle spill å kjenne igjen mer enn tre museknapper hvis det er dekning for det i windows driveren?

 

Det jeg mener er at FPS-spill stort sett har dekning for 5 museknapper fordi utviklerne vet at dette brukes, og de lager support for det i spillet sitt. Mens andre spill som utviklerne ikke forutser dette kun kjenner igjen to knapper (pluss kanskje ett scrollhjul)

Det jeg lurer på er om spill overstyrer de initielle musedriverne?

Hvis de ikke gjør det bør jo alle mine 5 knapper funke i alle spill, noe de ikke gjør.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Har opplevd dette selv. De fleste nyere spill kjenner igjen den midterste knappen som i drivern er satt til "Midlle Mouse" som "Mouse 3". Men flere "museknapper" har jeg ikke sett at noen spill aksepterer, altså ingen "mouse 4". Det jeg gjorde var at jeg mappet tommelmusknappen til en annen tast som spill kjenner igjen. Altså spill liker det ikke hvis knappen er satt til å være feks "Back" eller "forward" funksjonen i nettbrowsern din. Prøv å sett den til å være "Del" tasten feks og du vil se at spillet kjenner den knappen og dermed har du en ekstra musknapp (eller en annen knapp som du typisk ikke allerede bruker fingerene på nå du spiller). I Call of Duty feks har jeg Mouse 1-3 + "Del" og "Ctrl" på tommelen med min MX500 (ps: de fleste spill kjenner igjen m-wheel up/down). Dvs 5 (+ 2 med hjulet opp/ned) musknapper. Dette + vanlig WASD grep på tastaturet gir meg mer en nok knapper innen rekkevidde til at jeg får mappet de fleste funksjoner uten å knøle altfor mye.

 

Men det beste hadde seff vært om de kunne laget det slik at man hadde flere "musknapper".

 

Håper du skjønte noe til tross for at dette var svært knølete skrevet heh... ;)

 

Edit: ps lurer på om ikke MS muser er litt lettere å ha med å gjøre på dette området. Kan mao være et Logitech problem. Mener å huske at det gikk fint med min gamle intellimouse explorer.

Endret av kjetilkb
Lenke til kommentar

Det funket på alle knappene utenom middle mouse. Men takk for hjelpen. Jeg klarer meg med å bruke de på siden av musen.

 

Synn at man ikke kan bruke knappene både i windows og spill samtidig. Kjedelig å forandre for hver gang man skal spille.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...