Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN-party starter snart!


Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ha et mini-lan party som starter idag men jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det??

 

3stk bærbare m/trådløst nettverkskort m/nettverkskort

1stk stasjonær u/trådløst m/nettverkskort

 

Har ingen hub eller switch heller!!!!

 

Tilbehør: 1stk krysset (pc-pc) kabel

 

trenger svar VELDIG hurtig!!!!

 

mvh meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten ha en Switch/Hub/Router hvis du skal ha LAN og det går ikke ann å bruke en krysset kabel da siden det er beregnet for 2 maskiner! Jeg vet heller ikke om noen Switch/Hub/Router som støtter at noen maskiner har trådløst mens andre trenger kabel så hvis dette LANet er i dag får du problemer!

 

Tips til neste gang: PLANLEGG!

Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 04/03/2004 : 16:17

  men forslaget til JoergenJonassen synes var best... tror dere det at dette kan funke??? 

Ja og nei, du kan seff prove, men jeg tror nok du kommer til aa sitte der som et storts sporsmaals tegn, om du aldri har satt opp et nettverk, som egentlig ikke er saa vanskelig naar du forst kommer inn i det!

 

Men for all del, prov, du vil laere!!!

Lenke til kommentar

Altså, dette burde jo ikke by på noe problem... Dumt av folk å si at dette ikke kommer til å fungere. Du sier jo at du har en krysset kabel.

 

Plugg den kryssete kabelen inn i din, og inn i en av de bærbare. Den med den bærbare som du kobler deg på, må så "bro-koble" (bridge) det trådløse kortet med det kortet som du har plugget deg på. Så setter folkene som har bærbar med trådløst nett, opp et ad hoc nettverk.

Lenke til kommentar
Altså, dette burde jo ikke by på noe problem... Dumt av folk å si at dette ikke kommer til å fungere. Du sier jo at du har en krysset kabel.

 

Plugg den kryssete kabelen inn i din, og inn i en av de bærbare. Den med den bærbare som du kobler deg på, må så "bro-koble" (bridge) det trådløse kortet med det kortet som du har plugget deg på. Så setter folkene som har bærbar med trådløst nett, opp et ad hoc nettverk.

Dette vil også fungere om du ikke har penger til å kjøpe mitt første forslag :)

 

En viktig ting når du driver med nettverk.

For guds skyld få maskinene på samme IP-rekker. :thumbs:

Her hjemme bruker jeg 192.168.0.xxx og sub 255.255.255.0

Hvis du vet hva en DHCP-server er forno, så er det enda lettere å sette opp nettverk. (Sparer en del arbeid! :))

Det er forresten innebygd DHCP server i den gatewayen som jeg foreslo i min første post.

Endret av Naits
Lenke til kommentar
hvis du skal koble den stasjonære til en bærbar med krysset kabel, som igjen er koblet til andre bæærbare trådløst, la for guds skyld den bærbare som den stasjonære er koblet til være server for spill.... mulig dette allerede er nevt.

Trådløst suger generelt til spill in my humble opinion.

Selv om laptopen står oppå gatewayen så er noen pakker dømt til å mistes, som igjen kan ødelegge litt i f.eks FPS-spill. Som da igjen kan ødelegge PC-utstyr grunnet frustrasjon/aggresjon :p

Lenke til kommentar

Husk at Ad Hoc bare funker med 1 til 1 forbindelse, så med løsningen med den bærbare som var koblet til PC så vil ennå 1 bærbar være uten forbindelse.

 

Men dette var da dårlig planlegging. Lønner seg å spørre om slike ting et par dager før iallefall. Lykke til med neste da ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...