Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg forrige uke (2702) bestilte fra pixeloo i sverige (norsk butikk også) sa de at kameraet var på vei til sverige. Mer enn dette vet jeg ikke. Også i fotobutikken i byen her (Kristiansand) sa de at kameraet sans. kom i slutten av denne uken. selv om jeg ser på det som lite trolig egentlig..

Lenke til kommentar

fikk mail fra pixeloo i går, intet nytt om leveringstidspunkt!

 

Var forresten innom en fotobutikk i øvre del av Karl Johan i går, de hadde både D100, 10D og 300D inne! Og kort venteliste på D70 (14000kr inkl 18-70). Husker ikke navnet på butikken, men den var ikke spes stor, lå like ved Egertorget. D70 var ventet inn kanskje alt over helga.

 

Noen her som vet når omtrent akamera kommer med test av D70?

Lenke til kommentar

Var det 14.000 blank?

Jeg har bestilt hos Komplett.no - har noen erfaringer herfra?

Noen som vet hva Oslo kameraservice tar?

Pleier det erfaringsmessig å være mulig å få rabatt inkl. minne, veske etc.

Anbefaler dere et filter for å beskytte objektivet?

 

Takk for alle gode råd og erfaringer!

 

Hilsen en kommende utålmodig D70 eier :p

Lenke til kommentar

OOopppppssss....

 

Jeg har iallefall skiftet filter 4-5 ganger (minst...) pga skade og uhell med objektivene til mine analoge kamerahus,- hvor stygge riper og sprekker/ knuste glass har vært resultatet. Skulle de samme skadene vært overført til frontlinsa i objektivene, hadde dette iallfall kostet meg 30-40.000,- til nå.

 

Jeg anbefaler filter, både for beskyttelse av det ytterste linseelementet og fordi filtere ofte er kombinert med f.eks. UV-egenskaper som nettopp hindrer uønskede reflekser og blåstikk i bildet,- vel og merke hvis du kjøper et bra filter.

Riktig type kan med andre ord nettopp hjelpe deg med å holde refleksene unna.

Filtere merket "UV" er et godt utgangspunkt.

 

MEN,- kjøp gode filtere! Kjøper du et filter med dårlige optiske egenskaper, risikerer du å forringe objektivets egenskaper. Det finnes mye "ræl" på markedet, så hold deg til orginalvarer eller merker hvor du har referanser for optisk kvalitet.

 

Hvis det dukker opp en situasjon hvor du absolutt vil ha "ren" linse for å utnytte optikken fullt ut, så skrur du bare av filteret for denne anledningen.

 

Gode filtere er den rimeligste forsikringen du kan ha.

Endret av PhotoGen
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har i dag bestillt D70 fra fotovideo. Ringte de i 4 tiden og da hadde de akkurat fått inn kamera.

Bare noen få timer senere er pakken registrert hos posten i oslo så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet :D

 

Fikk veldig god behalndling hos fotovideo. Fikk sendingsnr på pakken med en gang jeg snakket med de og fikk det også tilsendt på mail når ordren min var kjørt ut.

Lenke til kommentar
Var forresten innom en fotobutikk i øvre del av Karl Johan i går, de hadde både D100, 10D og 300D inne! Og kort venteliste på D70 (14000kr inkl 18-70). Husker ikke navnet på butikken, men den var ikke spes stor, lå like ved Egertorget. D70 var ventet inn kanskje alt over helga.

Var nok min egen arbeidsplass det, Fotohuset, Karl Johansgate 21. Liten butikk med gule markiser rett nedenfor Egertorget i retning Oslo S.

Lenke til kommentar

Afseth: Dere er utrolig billig på Canon utstyr.

Billigere enn Løvmorks. Kjøpte et 77mm Hoya SMC super filter hos dere i går, og dere var 200 kroner billigere enn Lømorks. Dessuten har dere 24-70 2.8L til 11500.-

 

Jeg har handlet litt hos dere og kommer til å handle mer der ja :)

Lenke til kommentar
Afseth: Dere er utrolig billig på Canon utstyr.

Billigere enn Løvmorks. Kjøpte et 77mm Hoya SMC super filter hos dere i går, og dere var 200 kroner billigere enn Lømorks. Dessuten har dere 24-70 2.8L til 11500.-

 

Jeg har handlet litt hos dere og kommer til å handle mer der ja :)

Hyggelig å høre :-)

 

Vi har tradisjonelt hatt veldig gode priser på Canon, får lett det av Canon når vi er den butikken i Norge som selger mest Canon kamera. Egentlig ganske godt gjort når vi er en av to fullstendig frittstående butikker i Oslo. Den andre tror jeg er Lømorks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...