Gå til innhold

kopi beskyttelse på Musikk CD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy deg! Du må ikke spørre om slikt i dette forumet.Her er det BARE ærlige

folk som aldri kopierer kopibeskyttet materiale!

Sikkerhetskopiering er vel ikke ulovlig ??

Gidder ikke å ta med en drøss med CDer i bilen, Når jeg kan ta med meg en MP3cd istedet...

 

Prøvde FreeRIP 2.6.

Den fant CDn og sangene. Men får ikke merket sangene til ripping. Er det pga kopisperra ?

Lenke til kommentar
Fy deg! Du må ikke spørre om slikt i dette forumet.Her er det BARE ærlige

folk som aldri kopierer kopibeskyttet materiale!

En norsk domstol har akkurat slått fast at det er LOVLIG å kopiere egne cd'er til eget bruk.

 

Btw, herregud så bra at det er vi selv som bestemmer hva vi gjør med cd'ene vi har kjøpt...

Lenke til kommentar
Lag et image av cd'n med CloneCD (denne fjerner kopi-beskyttelsen). Så mounter du image i DaemonTools eller tilsvarende og lager Mp3 utifra imaget... ;)

 

Finnes sikkert lettere løsninger, men denne funker iallefall i de fleste tilfeller for meg.

 

*edit* Går utifra at du eier orginal-cd'n

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215998

Image med CloneCD så bruke DaeminTools funka :)TAKK _StatuS_ !!!!

Fikk mye dritt (lop relatert) på maskina av alle progzn jeg innstalerte for å prøve å lage MP3 av min EGEN cd..

Lenke til kommentar
Fy deg! Du må ikke spørre om slikt i dette forumet.Her er det BARE ærlige folk som aldri kopierer kopibeskyttet materiale!

Sukk, du må ikkje tru på det plateselskapa fortel deg, veit du... Det er ikkje ulovleg å omgå kopisperrer. (Åndsverkslova) Sjølvtekt, heiter det, når plateselskapa prøver å laga sine eigne lover.

 

(Og det er berre tull å unnskulda seg med "sikkerhetskopiering". Rettane dine som forbrukar er faktisk langt sterkare enn som så.)

Lenke til kommentar

Vet at du nå har fått det til, men jeg tenkte allikevel å dele min erfaring med ripping av (egne) cd'er til mp3. Jeg bruker "Quintessential Player" (som forøvrig er gratis og en MEGET rask ripper) til å rippe til mp3. Jeg har enda ikke opplevd problemer med kopibeskyttelser. Strevde med nyeste Robbie Williams CD'en (den med "Feel") for en tid tilbake, men det funka med "QCD" gitt ! Vet ikke om programmer klarer å rippe alt av CD'er med kopibeskyttelse, men som sagt har jeg bare hatt positive erfaringer med det.

 

Link til programmet :

 

http://www.quinnware.com/downloads.php

Lenke til kommentar
En kan jo også lure på koffor folk har laga mp3 spelara til bil, om en ikkje kan få lov til å lage mp3 cdar av sin eigen musikk.

 

Såvidt eg veit så selle en ikkje så veldig masse mp3 cder rundt omkring..

Ser ikke hva som er galt å komprimere en vare du har kjøpt. Og bruke den i komprimert utgave.

MP3 spiller i bil er veldig kjekt. Kan kjøre langt uten å skifte CD.

De selger MP3cder i CD-larjene..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...