Gå til innhold

Kjøpt Samsung E700 Noen tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann fikk meg en Samsung E700 idag. Skulle gjerne ha hatt tips om den av dere som bruker en sånn.

Noen av dere eiere som vet om det også er kommet ny programvare til denne??eventuelt hvordan jeg kan sjekke det.

Har også hørt att man kan slå av diverse lyder????

Glemte dette med Lading. I bruksanvisningen står det oppladin på 130min første gang, men fikk beskjed av der jeg kjøpte den att det var anbefalt mellom 15-20timer.

Stemmer dette???

Lenke til kommentar
Det er en kode for å fjerne lydene, den ligger på forumet flere steder...

Du trenger ikke lade nye batterier lenge... bare de gamle det... men det lønner seg nok å lade det helt UT første gangen...

Er disse innleggen slettet da, dette med å fjerne lyder. Kom gjerne med tips så slipper je å leite :scared:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å lade batteriene på de nye telefonene helt ut- det er faktisk anbefalt å lade FØR batteriet er flatt.

 

http://www.euploader.com/index.php?set_lan...6cd31748b8a502c - Veldig grei side om du vil skaffe deg nye bakgrunner og ringetoner.

 

http://www.fdegenkamp.myadsl.nl/e700/Index.htm - Egen side dedikert til e700 med masser av bakgrunner osv

 

Ang. kameralyd og andre lyder: http://members.lycos.co.uk/lkm1989/start.html -Gå inn på 'Samsung e700'

Lenke til kommentar
Butikken sier alltid at du skal lade den 15-20 timer første gang

 

Jeg sier: Ikke hør på dem, lad telefonen til batteriet er fullt (2-3 timer, kanskje fire om det er helt nytt batteri (?))

Hvorfor sier du det? Det er jo bare sprøyt! Stort sett alle ladbare batterier trenger å polariseres. Derfor skal du lade dem i ca 16 timer aller første gangen. Men for all del, du vet jo best *lol* :shrug:

Lenke til kommentar
det kommer stort sett an på hvilken type batteri det er...

Ja det er korrekt!

 

Men det er der viktig å først lade det helt opp.. og deretter helt ut for å sette upper/lower limit for batteriet. Eller noe i den dur..

 

Jeg bare angrep holdningen hans i sted. Når du kjøper en ting hos en utdannet og kurset selger - ikke hør på selgeren sier han. Ikke rart det kommer mye retur til webshoppene her omkring om alle har samme innstilling som han..

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Butikken sier alltid at du skal lade den 15-20 timer første gang

 

Jeg sier: Ikke hør på dem, lad telefonen til batteriet er fullt (2-3 timer, kanskje fire om det er helt nytt batteri (?))

Hvorfor sier du det? Det er jo bare sprøyt! Stort sett alle ladbare batterier trenger å polariseres. Derfor skal du lade dem i ca 16 timer aller første gangen. Men for all del, du vet jo best *lol* :shrug:

Hvorfor sier du det ?

 

Det er du som snakker tull! Batteriene trenger ikke lades så lenge på de nye telefonene...

Lenke til kommentar
Butikken sier alltid at du skal lade den 15-20 timer første gang

 

Jeg sier: Ikke hør på dem, lad telefonen til batteriet er fullt (2-3 timer, kanskje fire om det er helt nytt batteri (?))

Hvorfor sier du det? Det er jo bare sprøyt! Stort sett alle ladbare batterier trenger å polariseres. Derfor skal du lade dem i ca 16 timer aller første gangen. Men for all del, du vet jo best *lol* :shrug:

Hvorfor sier du det ?

 

Det er du som snakker tull! Batteriene trenger ikke lades så lenge på de nye telefonene...

Sett litt omløp igang oppi hodet. Det gjelder heldigvis ikke alle batteriene. Når selgeren sier uttrykkelig til deg at mobiltelefonen MÅ lades i 16 timer. Skal man da være bedreviter og bare lade den 4 timer? For så å levere den inn til butikken igjen og si det vakke min feil? Men det spiller ingen rolle her hvilke batterier det er. Syntes det var tåpelig svar at man ikke skulle høre på selgeren.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å lade batteriene på de nye telefonene helt ut- det er faktisk anbefalt å lade FØR batteriet er flatt.

 

http://www.euploader.com/index.php?set_lan...6cd31748b8a502c - Veldig grei side om du vil skaffe deg nye bakgrunner og ringetoner.

 

http://www.fdegenkamp.myadsl.nl/e700/Index.htm - Egen side dedikert til e700 med masser av bakgrunner osv

 

Ang. kameralyd og andre lyder: http://members.lycos.co.uk/lkm1989/start.html -Gå inn på 'Samsung e700'

hvordan får man lagt inn di bakgrunnsbildene som ligger på en av de linkene du la ut...?

Lenke til kommentar

sakset fra amobils batteri guide:

 

Lithium-batterier er vanskelige å skade ved lading, ettersom de inneholder avansert elektronikk som skal beskytte mot feilaktig lading. Man trenger heller ikke bekymre seg for minne-effekten siden denne batteritypen ikke påvirkes av dette problemet.

 

Lithium-batterier blir i motsetning til NiMH ikke varme når de lades, og laderen slutter automatisk å tilføre strøm når batteriet er fulladet. Det er derfor ikke noen kjente bivirkninger ved å la laderen være plugget i etter at batteriet er fullt.

 

Det er vanlig å tro at det er bra å la batteriet gå tom for strøm. Sannheten er stikk motsatt for Lithium-batterier, som tverimot bør lades ofte. Det er også normalt å tro at klattlading er skadelig, noe som ikke er tilfelle. Du kan med god samvittighet plugge laderen ut av telefonen selv om ikke batteriet er fullt.

 

Alle nye mobiler bruker Lithium-batterier.

Lenke til kommentar
Sett litt omløp igang oppi hodet. Det gjelder heldigvis ikke alle batteriene. Når selgeren sier uttrykkelig til deg at mobiltelefonen MÅ lades i 16 timer. Skal man da være bedreviter og bare lade den 4 timer? For så å levere den inn til butikken igjen og si det vakke min feil? Men det spiller ingen rolle her hvilke batterier det er. Syntes det var tåpelig svar at man ikke skulle høre på selgeren.

Hvorfor lade mobilen i 16timer når laderen slutter å tilføre strøm når batteriet er fult?

Velkommen til 2004 hvor NiMH batterier har blitt byttet ut mot Lithium-batterier! om du lurer på forskjellen så bare se på innlegget mitt over, eller du kan ta en titt på amobils guide.

Lenke til kommentar

Hmm Begynner å bli litt lei av dette med om bateriet skal lades lenge første gang eller ikke :cry:

 

Jeg må si det at meningene er sterkt forskjellige så kan ikke hver enkelt gjøre seg opp sin egenmening og lese alle de gamle diskusjonene her på forumet som omhandler det samme... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...