Gå til innhold

Hjelp!: Svart Strek på skjermen


Anbefalte innlegg

Hei :wow:

 

Jeg har et problem med min pc skjerm.

Det er en svart strek på begge sider av skjermen på cirka 3 cm.

Det går ikke ann å gjøre bildet på skjermen større så det dekker over de svarte strekene.

Jeg har prøvd en annen skjerm og da var hele bildet over hele skjermen.

Så det kan ikke være driver eller skjermkort feil. Så det er noe med skjermen. Noen som vet hvordan man fixer dette probelemet ?

Jeg har prøvd å klikke på knappene på skjermen men den sier bare at det er max størelse..

HJELP!!!

 

Her er et bilde av hvordan skjermen min ser ut:

Bilde Av Skjerm

 

:D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rar skjerm agitt.. widescreen? ihvertfall.. det er oppløsninga som er gæren her tenker jeg... kan du oppgi hvordan skjerm og hvilken oppløsning du har på maskina?

 

Skjermkortet ditt sender ut et skjermbildet med en definert oppløsning (f.eks 1024x768) som er i formatet 4:3, siden skjermen ikke får noe format som fyller hele skjermbildet vil den midtstille skjermbildet og vise det i formatet 4:3 .

 

Løsning er å velge en oppløsning (under skjerm->innstillinger) som er i 16:9 formatet (kommer ikke på en oppløsning i farten :D )

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Hansol 920P er da ingen widescreen-skjerm....(så langt jeg husker i allefall). For enkelte grafikkkortdrivere kan bredde/høyde etc. stilles uavhengig av skjerminnstilling - det kan muligens være slike instillinger som er feil...

 

Evt. prøv å endre oppfriskningsfrekvensen. Er skjermen ny, har den funka før?

 

EDIT: For å endre grafikkkort instillingene må du inn på "advanced" / "avansert".

Endret av snowbaard
Lenke til kommentar

nå blei jeg skikkelig forvirra...

har du striper nederst på skjermen også? hvis ikke er det en usedvanlig bredde på skjermen (widescreen?)

 

EDIT:

fant en specs side (http://www.hansol-uk.com/whatcanibuy/professional/specs/spec_920P.htm)

 

på den siden står det at skjermens flate er: 360mm x 270mm som tilsvarer 4:3 . (ikke widescreen, min feil)

Endret av texaco
Lenke til kommentar

Nei det er ingen Widescreen skjerm. det er instillingene som gjør hvor bred skjermbildet skal være i forhold til skjermen skal være som er feil ja. Men jeg aner ikke hvordan jeg fixer det.

 

 

Skjermen er 6 månder gammel. Den har funket helt til nå. Den ble sånn som bildet viser etter att jeg så en film "Almoust Famous." Midt i filmen begynte skjermen å "krympe" på en måte.. Altså den ble ikke så bred som den skal.

 

endre oppfriskningsfrekvensen?? Hva er det hvor kan jeg gjøre det ?

Lenke til kommentar
"...Den ble sånn som bildet viser etter att jeg så en film "Almoust Famous." Midt i filmen begynte skjermen å "krympe" på en måte..."

Det kan høres ut som programmet du benyttet til avspilling av filmen har endret grafikkkortinnstillingene (f.eks. for å vise en film i widescreen... - du så vel med full skjerm?)

 

Når det gjelder skjermkortinnstillinger/oppfriskningshastighet så gå inn på "Avansert/Advanced" der du velger oppløsning.

 

Hva du skal gjøre dette avhenger av grafikkkortdriver...

 

 

PS: Har du testa skjermen på en annen maskin (vil ikke tro problemet følger skjermen)?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...