Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Help til å finne nettkort driver


Anbefalte innlegg

Hadde litt trøbbel med den ene pc'en i dag. Måtte ta ut alle kortene (lydlkort som ikke sto i skikkligt i, viste det seg!) :blush: og sette dem tilbakers, tok dem tilbakers på samme port alle. Men når jeg starter opp å har satelitt korte og nettverks korte mitt kommet opp med mangelene drivere. Prøved litt med nettverkskorte først så restartet jeg pc'en. Satelittkorte kom da opp korekt, og fungerte fint. Nettverkskorte mitt finner jeg ikke rett driver til! Har prøvd med 4-5 dsiker med drivere som jeg hadde liggende ++ , men ingen av de var rett...

 

Aner ikke hva korte heter bare at det er et 10/100 Ethernet pci kort!

Lurer da på om det finnes noe program som kan finne ut hvilket kort det er eller rett driver.. (kommer da heller ikke på nett med den pc'en så jeg får ikke søkt etter drivere via nette)..

 

Alle tips mottas med takk! ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finne fram skrujernet, skru ut to skruer for å ta av sidedekselet på kassen, og fysisk studére kortet må vel være det enkleste?

 

Edit:

Bruk www.google.com og søk etter de tall/navn som er lesbare på kortet, og jeg er sikker på at du finner fram til det rette.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Om du går inn i enhestbehandlig så tror jeg chipsett står selv om ikke driverene er installert.

 

Finner du chipsett, skal det ikke være vanskelig å finne rette driver.

 

Les på kortet om det står både produsent og chipset.

 

Eiga

Lenke til kommentar
Finne fram skrujernet, skru ut to skruer for å ta av sidedekselet på kassen, og fysisk studére kortet må vel være det enkleste?

 

Edit:

Bruk www.google.com og søk etter de tall/navn som er lesbare på kortet, og jeg er sikker på at du finner fram til det rette.

Joda gjorde dette jeg! og fant drivere på nett.. Men det syke var jo at når jeg satt korte tilbakers i enn annen pci port (trangt og komme til som gjorde at jeg byttet plass) da fant søren meg win driverene lokalt sjøl! :wow:

 

Så om jeg nå bytter tilbakers til opprinlig pci spor så funferer det vel sikkert der også... Ikke at jeg gidder å prøve siden det fungerer flott nå!

 

Anyway.. Takk for info! :thumbup:

Lenke til kommentar

Når du nevner dette med å skifte pci-spor, så har jeg faktisk lest en gang for lenge siden at nettverkskort og evt. lydkort kan ha problemer med ett av pci-sporene... lurer på om det var det første.

 

Tanken slo meg ikke engang å foreslå å skifte spor, men det burde vært den første anbefalingen du skulle fått, da XP finner driver for 99.9% av nettverkskortene på markedet.

 

Kjempefint at du fikk fikset problemet ihvertfall! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...