Gå til innhold

Mulig å benytte xbox live med chippa xbox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min xbox har jeg satt inn en xkillerv3 chip, den kjører executer2 bios.

Den chippen er slik at den starter opp i executer biosen, når den slås på med vanlige på/av knappen, men ved å slå på med eject knappen skal den gå inn i vanlige MS biosen.

Men hvordan skal man få inn både MS bios og executer bios på en større HDD enn den som sitter der fra før ?

Lenke til kommentar
På min xbox har jeg satt inn en xkillerv3 chip, den kjører executer2 bios.

Den chippen er slik at den starter opp i executer biosen, når den slås på med vanlige på/av knappen, men ved å slå på med eject knappen skal den gå inn i vanlige MS biosen.

Men hvordan skal man få inn både MS bios og executer bios på en større HDD enn den som sitter der fra før ?

Bios ligger IKKE på hdd, men på en egen brikke i xboxen og på en egen brikke på chipen. Når du da har chip i maskina ligger original bios på brikka i xboxen urørt. Og executer bios på chipen.

Lenke til kommentar
Det finnes andre alternativer for å spille live. Ta en titt på denne.

Når du først nevner den, hadde planer om å innstalere den, men kreves det at man har en PC med to ethernetkort?? For det har ikke jeg for tiden... får kjøpe meg et isåfall! Koster liksom ikke allverden :)

 

En annen ting kan man spille backups med xbconnect eller bare spill fra DVD-en (snakker da her om originale spill kopiert inn på HD-en)

Lenke til kommentar
Det finnes andre alternativer for å spille live. Ta en titt på denne.

Når du først nevner den, hadde planer om å innstalere den, men kreves det at man har en PC med to ethernetkort?? For det har ikke jeg for tiden... får kjøpe meg et isåfall! Koster liksom ikke allverden :)

 

En annen ting kan man spille backups med xbconnect eller bare spill fra DVD-en (snakker da her om originale spill kopiert inn på HD-en)

Det kommer an på om du har switch eller noe, så trenger du ikke to nettverkskort i pc'en din. Du kopler bare nettverkskabelen mellom xboxen og switchen så er du på nett.

 

 

Ja. Du kan bruke både backups og orginale. :yes:

Lenke til kommentar

Har jeg switch da??+  :cry:

Det jeg mente var nettverksswitch.

hmm, litt usikker på hva du mener med en netverksswitch... :green:

Sånn som jeg har forstått det må xbconnect innstaleres på PC-en, er det sånn at når man har startet programmet og gjort det man skal gjøre der at man bare kan nappe ut kabelen fra PC- og sette denn inn på internett istedet?

 

Uansett sterkt bekymret for at det ikke funker fordi jeg sitter bak en flott branmnmur fra usit :cry:

Lenke til kommentar

Har jeg switch da??+  :cry:

Det jeg mente var nettverksswitch.

hmm, litt usikker på hva du mener med en netverksswitch... :green:

Sånn som jeg har forstått det må xbconnect innstaleres på PC-en, er det sånn at når man har startet programmet og gjort det man skal gjøre der at man bare kan nappe ut kabelen fra PC- og sette denn inn på internett istedet?

 

Uansett sterkt bekymret for at det ikke funker fordi jeg sitter bak en flott branmnmur fra usit :cry:

Du må jo også være på nett med xboxen, for det er den du skal spille fra. Slikt som systemet mitt er xbox og pc koplet til en switch som igjen er tilkoplet nettet.

Lenke til kommentar
Nå har jo Microsoft begynt å hente informasjon om harddisken som er installert, når du bruker Live, så det tyder jo på at du vil bli bannet hvis du har en annen enn original harddisken installert. Og da hjelper det fint lite om du har skrudd av chippen... :(

UFF DA!! Dette måtte jo skje før eller senere men :cry:

Personlig har jeg original hardisk nå, men har planer om en større en!

Altså må man bytte til original hardisk hver gang man skal spille live? Mon tro om det går ann å sette inn en "hardiskbytter", men det ser litt keitete ut med en hardisk utafor kabinettet...

 

edit: noen skriveleif...

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...