Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde UPC i 4 år inntil jeg flyttet, og hadde aldri noe problem... helt i starten fikk jeg rundt 5.000kb/s, selv om jeg betalte for bare 384kb/s. Dette kan du nok glemme nå.

 

Eneste problemet er dersom noe er galt - der er ikke UPC kjent for å være så flinke (umulig telefonsupport).

Lenke til kommentar

Bor selv i Oslo så kan ikke snakke for andre landsdeler, men her er linja blitt rimelig stabil. Litt småkluss med forskjellige tjenester innimellom da, plutselig er DHCP-server nede, en annen dag er DNS nede osv.

 

Kundetelefonen er også blitt bedre - før var det klin umulig å komme igjennom og man måtte høre på kjip heismusikk i evigheter. Men det er faktisk blitt mye bedre, spesielt hvis man ringer på "lure" tidpunkt med liten pågang.

Lenke til kommentar

Har en linje her med UPC, noe som ikke holdt mål på grunn av stadige brudd, dårlig ping og en del andre ting. (Bor i Oslo)

 

I tillegg har UPC sperret portene 21, 80, 25, 110, og en del til, så om du vil ha din egen ftp server og sånn så suger de totalt. Jeg sjekket rundt og fant ut at jeg fikk mer fart og bedre responstid på en DSL løsning. Uten at det faktisk kostet noe spesielt mer.

 

Må innrømme at det med pingtiden var det som plagde meg mest, for jeg liker å spille på nett, og når man mesteparten av tiden ligger på 250ms og over mot selv en god del norske servere, så ga jeg opp.

Lenke til kommentar
UPC er iallefall ENORMT ustabilt. Linjebrudd flere ganger daglig og store nedetider. har hørt at det er litt anderledes i andre byer, men her i Haugesund er det iallefall ubrukelig til annet enn... Ehm, nei, det er faktisk ikke brukelig :)

Really. Har Chello Plus (haugesund) og har ingen problemer. Hadde litt i starten pga en slitt/rusten skjøt/inntakspunkt i huset.

Lenke til kommentar

Her hos meg (Oslo 6) er UPC dønn stabilt - tror jeg aldri har opplevd nedetid på de drøye to årene jeg har hatt det. Men som det nevnes ovenfor så varierer stabiliteten til UPC en god del fra sted til sted.

 

Spiller også masse online med bra ping - får under 50-60 på de fleste norske servere.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Har ikke testet Chello selv, bare satt det opp for en veninne av meg.

Det var en smal sak og fungerte greit.

Eneste jeg stusser på er at de ikke leverer hastigheter høyere enn 1Mbit. Kansje de ikke har kommet seg over på Docsis 2.0 standarden.

 

Men sjekk om de har evt driftmeldinger, og hvordan er erfaringen din generellt med Kabel der du bor, støy, evt utfall.

Da vil du nok ha problemer med Internett.

Lenke til kommentar
I tillegg har UPC sperret portene 21, 80, 25, 110, og en del til, så om du vil ha din egen ftp server og sånn så suger de totalt.

Har Chello Plus selv, og syns dette suger grenseløst. Kjører riktignok FTP på alternativ port, men det blir litt mer upraktisk for andre som skal logge på (særlig hvis de er skikkelig newbie). Mail-server er det verre med :angry:

Lenke til kommentar

Her hos meg (også oslo 6) er UPC forferdelig ustabilt. Minst to ganger om dagen må jeg restarte modemet for å oppdatere noe ip'adresse tull.

 

Telefonsupporten deres var umulig før med en time ventetid, nå får man i allefall svar fort, selvom de som jobber der burde kunnet litt mer. en gang når internett ikke virket endte det opp med at fyren sa:

"jeg vet ikke hva som er galt, prøv deg frem du" så la han på...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mor og far fikk tilbud om bredband fra UPC. noe de kan tenke seg pga en hyper 18 åring av en lillebror som surfer for mange hundre på isdn hver mnd.

 

Men merket meg en liten notis i kontrakten at det ikke kan/skal koples til fler en 1 maskin på linja "classic" pakka.

 

Er dette noe de kan sjekke Ja de finner det vel ut men hvor nøye tar de det.

 

Bror kommer nok til å være online 24/7 men mor og far på sin lille pc vil nok maks være på nett ca 1 time om dagen.

Lenke til kommentar

Er klar over Router men er det noen som har merket noe at UPC har gått ut og sagt du har 2/3 mskiner kopplet til ???

 

Og du får "straffeGebyr"

 

Skaffe trådløs og si man har laptop da. og ha en maskin ved siden av.

 

IDIOT regel er det i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...