Gå til innhold

Opteron vs Xeon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget interessant lesing, spesielt den delen om FSB:

 

"First remember that each Opteron has its own on-die North Bridge and memory controller, so there are no external chipsets to deal with. Each Opteron CPU features three point-to-point Hyper Transport links, delivering 3.2GB/s of bandwidth in each direction (6.4GB/s full duplex). The advantage is clear: as you scale the number of CPUs in an Opteron server there are no FSB bottlenecks to worry about. Scalability on the Opteron is king, which is the result of designing the platform first and foremost for enterprise level server applications.

 

Intel may be able to add 64-bit extensions to their Xeon MPs, but the performance bottlenecks that exist today will continue to plague the Xeon line until there's a fundamental architecture change."

 

:yes:

Lenke til kommentar

Interessant, men jeg skulle gjerne sett de samme tallene i et 2D-diagram med ytelse langs X-aksen og pris langs Y-aksen. Hvert testoppsett blir da et punkt i et 2D-diagram i stedet for en søyle (1D-diagram). Hvert punkt bør selvfølgelig merkes med navn på oppsettet så man enkelt ser forskjellene.

Lenke til kommentar

Linux Format 51 (mars) har (tildels) svært interessante uttalelser om x86-64.

Spennende lesning - selv om du kanskje ikke driver med Linux selv (kan jo ev. låne bladet av noen - sjekka hjemmesidene deres, og de legger ikke ut artikler fortløpende . . .)

Lenke til kommentar
Linux Format 51 (mars) har (tildels) svært interessante uttalelser om x86-64.

Spennende lesning - selv om du kanskje ikke driver med Linux selv (kan jo ev. låne bladet av noen - sjekka hjemmesidene deres, og de legger ikke ut artikler fortløpende . . .)

Kan du ikke scanne de aktuelle sidene og poste de her? Jeg er spent på hva du mener.. Evt. kan du gi oss en rask oppsummering?

Lenke til kommentar

Jeg er desverre ikke i besittelse av en scanner (nei, ei heller et digitalkamera).

Beklager.

Kort resymé kan jeg prøve å komme med i morgen. Har det litt for travelt akkurat nå.

 

edit: tilføyelser.

Endret av Chryzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...