Gå til innhold

Kopiere Administrator konto i XP


Anbefalte innlegg

Halloen

Jeg la inn XP for en tid tilbake. Etter å ha installert glemte jeg legge inn en ekstra konto, i tillegg til administrator. Det vil si at jeg logget på som Administrator hver gang, og skrev inn passord. Nå tenkte jeg at jeg skulle lage meg en "Anders konto", og den fikk da admin rettigheter automatisk. Det som ikke skjedde automatisk var at innstillingene og slikt, også ble kopiert til den nye kontoen. Mine dokumenter var tom, alle innstillinger i div. programmer var borte.

 

Kan en opprette en konto, der en kopierer med alle disse innstillingene? Grunnen er at jeg vil lage noen andre kontoer også, som kompiser skal få ha på min maskin. Håper dere skjønner problemet mitt. Nå er jeg igjen logget på som administrator, men vil gjerne slippe dette..

 

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, du kan ha flere admin. kontoer, testa det selv nå nettopp.

ja, men du må først lage enda admin. i tillegg til "administrator" for å kunne opprette begrensede kontoer. det han mener. (tror jeg?)

 

det er vel ikke noe større problem enn å opprette en tom admin og fortsette å bruke den vanlige "administrator". irriterer du deg veldig over at det er et ekstra navn på listen kan du bare skru på w2000-logon.

 

off-topic:

hvorfor skal du egentlig ha egen konto til vennene dine? kan du ikke stole på dem nok til å la dem sitte på din egen bruker?

Lenke til kommentar

Nei, jeg vil gjerne ikke at kompisen min skal logge på med samme som meg. Mailer fra sent på 90 tallet, tusenvis av bilder... Ikke alt jeg vil dele med venner nei.

 

Men da kan en altså ikke kopiere en hel Admin konto?

 

Lager jeg en ny, som jeg kaller noe annet, vil ikke innstilinge eller mine docs f.eks... bli med.

Lenke til kommentar

Kopier etterpå fra

 

C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents

til

C:\Documents and Settings\Anders\My Documents

 

 

C:\Documents and Settings\Administrator\Start Menu

til

C:\Documents and Settings\Anders\Start Menu

 

 

C:\Documents and Settings\Administrator\Favorites

til

C:\Documents and Settings\Anders\Favorites

 

Oversett til Norsk hvis Norsk Win.

 

 

Men da kan en altså ikke kopiere en hel Admin konto?

 

Jo !

Du kan også kopiere profil via

Control panel - system - advanced - user profiles

(Du kan ikke kopiere den du er logget på med....)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Kan kopiere slik ja, det er sant. Men da vil ikke brukerene mine på Cyte ftp bli med vel? Eller passordene jeg har lagret i Opera osv....

 

Har prøvd å logge meg på som Anders, og kopiere men da får jeg denne feilmeldingen. Screenshot

 

Kan kopiere, men da må jeg fikse hele themet på nytt. alle innstillinger i alle program på nytt. det er det jeg prøver å unngå....

Lenke til kommentar

Nå har jeg kopiert mine dokumenter og den store .pst filen. Så da er jeg snart i boks. Masse småtinger som må fikses, men det kan jeg ta etterhvert.

Siste gang jeg skal glemme å lage meg en bruker i tillegg til admin,.

 

Finner heller ikke ut hvordan jeg skal begrense en bruker da, som ikek har admin rettigheter. Vil at denne brukeren kun skal ha tilgang til noen få porgrammer, og ikke alle mappene. Finner ingenting om det, noen plass.. Tips?

Lenke til kommentar
Nå har jeg kopiert mine dokumenter og den store .pst filen. Så da er jeg snart i boks. Masse småtinger som må fikses, men det kan jeg ta etterhvert.

Siste gang jeg skal glemme å lage meg en bruker i tillegg til admin,.

 

Finner heller ikke ut hvordan jeg skal begrense en bruker da, som ikek har admin rettigheter. Vil at denne brukeren kun skal ha tilgang til noen få porgrammer, og ikke alle mappene. Finner ingenting om det, noen plass.. Tips?

Dette kan begrenses i administrative verktøy i xp pro ivertfall. hvem som skal ha tilgang til hva.

Lenke til kommentar

bruk NTFS-rettigheter for å begrense tilgang til mapper h-klikk -> properties på mapper, men skru av "Simple file.shareing" flrst.. husker ikke navnet for det i norsk XP.

 

Simple file sharing finner du under mappealternativer i utforskeren.

Lenke til kommentar

Joda, jeg endret tilgang til en mappe. Og nå får jeg ikke tilgang til den selv. Svarte ass! :devil:

Kommer access denied. Får ikke til å gi meg selv nok adgang til å slette mappen... Hvordan kan dette endres, selv ikke pålogget som admin får jeg slettet mappen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...