Gå til innhold

ATI 9500 Pro og overklokket hovedkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp byttet hovedkort og i din forbindelse kjøpte minne som lar seg overklokke, slik at jeg fint klarer å kjøre en P4 [email protected], og dette går helt fint med et eldre skjermkort som f.eks ATI 128Pro 4x AGP... Men...

I det jeg satt inn mitt Sapphire 9500 Pro kort og installere drivere (CAT 4.1) og bootet og logget inn, ja da hang hele maskinen! Skikkelig nedtur :( , i det jeg opplever akkurat samme feilen som med mitt forrige hovedkort.

Ved normal drift (2.6Ghz, ingen overklokking av hovedkort) ser alt ut til å funke tilsynelatende normalt. Men jeg vil gjerne kjøre på 3.25Ghz når jeg ser dette virker med et dårligere kort.

Er det noen som har opplevd dette før?

Jeg har ikke trikset med volt på AGP bussen, men låser hastigheten på PCI og AGP i BIOS på hovedkortet. Og har siste BIOS for hovedkort.

Spek:

MSI 865PE Neo2P FISR

P4 2.6Ghz

2x256Mb twinmos twister PC4000 minne (sertifiserte brikker av MSI)

Sapphire Radeon 9500 Pro

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...