Gå til innhold

Noe galt med maskina under reboot


lperik

Anbefalte innlegg

Det er noe galt med maskina til mor, når man skal restarte maskinen henger den i POST. "asusjenta" sier: "Power on self test failed dued to cpu overclock" Skjermen starter heller ikke opp, men forblir svart..

 

Det som er rart med det er at den ikke er overklokket! Var lenge siden maskina var blitt formatert så tenkte at det var noe virus og drit på den iogmed den ikke ville restarte. Så jeg formaterte, la inn winXP på nytt men fikk forsatt samme feilmld når jeg restartet. Prøvde så å oppdatere BIOS, men ingen forbedring.

 

Så nå er jeg litt rådvill her, har prøvd alle mulige ting i BIOS inkludert load setup defaults, men ingenting hjelper.

 

Spesifikasjonenen på maskina:

Pentium4 2.4Ghz 533fsb

Asus P4S8X (SiS 648 chipsett)

512MB noname PC2700 ram

60GB IBM disk

Sapphire Radeon 9500

 

 

Noen som har opplevd det samme eller vet hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger den alltid i post? hva må du evt gjøre for å komme videre? (Antar du får til det - ellers hadde du vel ikke fått formatert...)

 

Hos meg kom den vennlige damestemmen av og til, jeg bare slo av post reporteren i bios og problemet forsvant... virker som asus har en liten bug på enkelte kort som gjør at den varsler feil på tynt grunnlag.....

Lenke til kommentar
Henger den alltid i post? hva må du evt gjøre for å komme videre? (Antar du får til det - ellers hadde du vel ikke fått formatert...)

 

Hos meg kom den vennlige damestemmen av og til, jeg bare slo av post reporteren i bios og problemet forsvant... virker som asus har en liten bug på enkelte kort som gjør at den varsler feil på tynt grunnlag.....

Den henger kun om jeg restarter, det være seg fra windows eller via svenskeknappen. Om jeg starter den opp normalt skjer det ingenting.

 

Skal sjekke ved å skru av postreporter nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...