Gå til innhold

Tull med WD-Harddisker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha hatt litt trøbbel med IBM disker

gikk jeg over til WD for noen år siden.

Det har stort sett vært veldig bra, men

for en måned siden kjøpte jeg to s-ata 160Gb WD disker.

Den ene har funket som ei klokke siden dag 1,

men den andre rapporterte en S.M.A.R.T. feil, så da ble det rett i retur.

Fikk en ny i erstatning, men med en gang jeg startet den så

hørtes den ut som en påhengsmotor.

Returnerte, fikk en ny i retur, og den har heldigvis funket glitrende til nå.

 

Litt spes. å få to disker som tryner på rappen, men det kan jo bare være uflaks...

Lenke til kommentar
WD disker som krasjer over alt? aldri hørt om. har 4 wd disker her. Ikkeno problemer med noen av dem. Løp og kjøp!

En av mine WD 120GB disker døde helt uten videre. Så det kan skje, men tviler på at det er vanlig. Garantien funket iallfall helt greit, og jeg fikk ny disk på under ei uke. Denne har det ikke vært noen problemer med.

Lenke til kommentar

Hadde en eldre 40GB WD som begynte å lage høye klunkelyder. Den døde der og da. Fikk ny på garanti. En annen av mine WD disker (80GB) ble ustabil ett par måneder etter... Win XP fant den sjelden, og oppstart tok betydelig lengre tid med denne disken i. Formatering hjalp bare midlertidig. Så denne er også ute av maskinen. Mine to andre 80GB WD og 120GB WD fungerer forøvrig fortsatt fint.

Lenke til kommentar

Alle disker kan vel gå. Men fra min side har jeg aldri hatt tull med WD-disker.

 

Har 5 stk uten noen feil de siste 2 årene.

 

Derimot har 2 stk IBM-disker gått heden. Samt en Samsung-disk som har vært litt rar i det siste.

 

Tror uansett at det er lurt å holde disker å kalde som overhodet mulig. De blir faktisk veldig varme.

Lenke til kommentar

Har i øyeblikket en armada Western disker, har ikke hatt trøbbel med noen av dem. Siste WD disken jeg hadde pes med var første revisjonene av 120GB'ene deres (bad sectors, random features o.l.).

 

Bestilte meg nett opp noen nye WD disker jeg, ville ikke nølt med å anbefale dem til andre.

Lenke til kommentar

Må bare føye meg til den klubben med de som er fornøyde med wd disker, har bare hatt en wd disk som gikk heden, men det var etter 4 år så man kan vell si at den har holdt brukbart lenge. MEN som en nevnte tidligere så lager de diskene en litt høyfrekvent lyd, merket det ganske mye når jeg satte inn to disker 1 på 120 og en på 200, så jeg ville anbefale å legge noen støy demper matter i kabinette hvis du skal ha den i samme rom når du sover o.l

Mvh

Ole

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...