Gå til innhold

Gf FX 5900XT


Anbefalte innlegg

Jeg ser at mange har klart 520/950 ++ med blant annet gffx 5800 og heatpipe hvorfår klarer jeg da ikke mere enn 500/850 med gf fx5900XT med vannkjøling? ligger vel rundt 32 grader @full load( bruker gainward sine oppdaterte drivere, men har også testet med driverene fra nvidia funker ikke noe bedre dem heller) det som skjer er at bildet fryser, jeg har ingen artifacts selv ikke om jeg klokker det til 550/1000 men om jeg har klokket det til noe mere enn 500/850 så fryser bildet og jeg må aborte 3dmark noen som vet hvorfår?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg installert nvidia sine drivere og har klokket kortet til 509/840 så får vi se hvordan det går, men jeg tror nok det kommer til å fryse lurer på hvorfår jeg ikke får klokket core mere har jo lest opm andre som får sette core mye høyere pluss ram får ejgikke satt til mer enn 840 med expert tool

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

lol rammen på mit Herc 9800 pro tåler ikke en drit :p hvis jeg flasher (365 mhz ram ) da får jeg artifacts... lol.. men gpu'en tåler mer da ( vannkjølet )

 

måta faktisk klokke ned 10 mhz på rammen får å få fet stabilt :cry:

 

Damn Samsung minne :mad:

 

 

Å hvis jeg kjenner på ribbene til rammen, så er de ikke så varm :roll:

Lenke til kommentar

jaja....

Men økningen fra det gamle kortet mitt (geforce 2 mx/mx 400 32mb)

fra 3200 poeng (3dmark 01) til 10289 poeng (i know ikke imponerende men det er cpu'en som stopper for høyere scores p4 1,8 @ 2,0)

Godt fornøyd med dette kortet men det er jo ikke i nærheten av 9800xt kortet mitt!! :laugh:

 

Forresten: er det noen som vet hva 5900 og 5900 ultra hastighetene er?

og hvor man eventuelt kan finne en bios? flashe :dribble::dribble:

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...