Gå til innhold

Core(kjerne) spørsmå Hvor mye overklokking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt Sapphire Radeon 9700 kjører standard på 276 MHz core. Ved å bytte den bittelille ynkelige vifta som fulgte med, med Zalman sin gedignte løsning (link), kjører jeg det på 360-370 MHz core uten problemer. Kan nok presse den litt lenger, men jeg prioriterer stabiliteten. Minnet kjører jeg på drøye 320 MHz, fordi brikkene rett og slett ikke takler så mye mer. Kjipt, men jeg sparte masse penger på å kjøpe R9700 og ikke R9700PRO :p

R9600 er nok muligens ikke så klokkevennlig, men 50-60 MHz er nok ikke umulig. Siden jeg ikke har noe grunnlag for å uttale meg om 9600, bør du ikke ta det jeg sier for bokstavelig ;)

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Mitt Sapphire Radeon 9700 kjører standard på 276 MHz core. Ved å bytte den bittelille ynkelige vifta som fulgte med, med Zalman sin gedignte løsning (link), kjører jeg det på 360-370 MHz core uten problemer. Kan nok presse den litt lenger, men jeg prioriterer stabiliteten. Minnet kjører jeg på drøye 320 MHz, fordi brikkene rett og slett ikke takler så mye mer. Kjipt, men jeg sparte masse penger på å kjøpe R9700 og ikke R9700PRO :p

R9600 er nok muligens ikke så klokkevennlig, men 50-60 MHz er nok ikke umulig. Siden jeg ikke har noe grunnlag for å uttale meg om 9600, bør du ikke ta det jeg sier for bokstavelig ;)

hvilken vifte av de to på linken kjøpte du??

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...