Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har fått i oppdrag å sjekke ut muligheter for en 3 skjerm's løsning til en megler løsning. Sytemet skal kjøre 3 skjermer, med en stor graf på hver.

Hvilke skjermkort støtter en slik løsning, kan jeg løse problemet på andre måter?

Det stilles ingen spesielle krav til maskin konfigurasjon da den skal brukes til kontor applikasjoner, men skjermkortet må vel være relativt kraftig for å dra 3x 1280x1024 med bevegelige grafer.
Det finnes ingen spesiell pris antydning, men hente og bringe service o.l som f.eks Dell tilbyr er et pluss.

Jeg har ingen erfaring med flerskjerms løsninger og takker for samtlige seriøse innspill..

På forhånd takk, Endret av dale
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker det å ha 3 kort samtidig i windows da? Blir et primary og de andre slave-kort da.. har aldri sett det før..

Det funker fint å ha flere skjermkort. Selv har jeg bare prøvd 2 på en gang (trippel-skjermoppsett med PCI + AGP) men jeg har lest om folk som har prøvd flere uten vanskeligheter.

men skjermkortet må vel være relativt kraftig for å dra 3x 1280x1024 med bevegelige grafer.

Nei, det trenger ikke være kraftig i det hele tatt. Grafer er 2D-figurer og det funker fint selv på eldgamle og dårlige skjermkort anno 1997.

 

Det billigste skjermkortet som støtter 3 skjermer i ett kort er vel Matrox Parhelia.

Likevel finnes det billigere løsninger: Bruk flere skjermkort. Det funker fint med flere merker også, men jeg er litt usikker på om f.eks Nvidias nView er så bra å kombinere med andre merker, men da er løsningen å bare bruke den innebygde programvaren i Windows. Den funker fint til mye, selv om den ikke er like konfigurerbar som nView.

 

ATi's flerskjerm-programvare har jeg lest en del negativt om, så det er kanskje lurt å bruke nVidia om du ønsker flere egenskaper enn det som er innebygd i windows.

Lenke til kommentar

har testet litt med 2 forskjellige kort (1x agp & 1xpci) av forskjellige merker. Brukte da et GF3 ti200 og et 3dfx Banshee 16mb som "andrekort". Opplevde at maskinen brukte litt cpu kraft når jeg overførte et vindu over på den "andre skjermen".... samt at det lagga litt, men det kan ha noe med at driverene for 3dfx kortet er litt abre for winxp...

 

Ville uansett gått for et parhelia... kan jo være tjekt med litt 3d-ytelse for å avlaste cpu litt... i den grad det evt. vil være nødvendig. Fåglarna vet om MS implenterer direct3D støtte i de neste office versjonene sine for rendering av 3d-grafer osv... samt m/hensyn til Longhorn...

Lenke til kommentar

takk for mye innlegg, men dette med dsub isteden for DVI, er det noe kjekt? Og hvilke skjermer ville dere evt ha anbefalt? 19" til en grei pris? Testen som er lagt ut er vel kun 17"? 2D kvalitet vil bli lagt vekt på.

 

Er vel litt unødvendig å legge 10.000 i en kontor lcd?

Endret av dale
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...