Gå til innhold

Beste MP3 spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke noe om den beste, MEN..

 

Jeg er veldig fornøyd med min Frontierlabs NexIIe. Med noen gode headset og riktig instilt eq. får du veldig bra lyd og bass (noe jeg savner på alle andre 'lomme spillere' jeg har prøvd).

 

Så sant du kan klare deg med 256 / 512MB CF (får selvsagt 1-2GB CF-kort, men de koster masse), vil jeg helt klart anbefale NexIIe.

 

Den koster rundt tusenlappen om du bestiller fra USA, anbefaler på det sterkeste www.mydigitaldiscount.com , de fixer slik at du slipper toll, og veldig billige.

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

morn du!

 

tips: let rundt på forumet! masse emner om dette, kommer nesten et nytt hver dag :)

 

til topic: vil anbefale å kikke på en spiller fra creative, Xen NX eller Xtra. Bedre på nesten alle mulige måter, untatt utseende og vekt...

 

egentlig ikke noe å diskutere; Gå for creative zen NX/XTRA :yes:

Lenke til kommentar
Vil det si at det du må betale er prisen + porto? (Ingen moms?)

stemmer!

 

 

Kjøper du i-pod med 20 GB kan jeg nesten garantere deg at du ikke kommer til å angre. Tror aldri jeg har hørt om noen som har vært missfornøyde.

 

Er sikker på at du hadde vært mer fornøyd med en fet BMW, enn med en rusten Lada, selv om du kommer fra A til B med begge ?

Lenke til kommentar
Vil det si at det du må betale er prisen + porto? (Ingen moms?)

stemmer!

 

Hvordan/hvorfor slipper man moms ved å bestille derfra?

 

Jeg her sett litt på iRiver IHP120. Hvis det er som du sier vil man spare nesten 2000 på å bestille den fra www.mydigitaldiscount.com.

 

Vil AC-adapteren som følger med der fungere i Norge?

 

 

 

Anders

Lenke til kommentar

AC-adapter; Send en mail og spør om de har 220V adapter.. Jeg vet ikke om det er å få tak i, men en 220->110V transformator (omformer) hadde gjort susen.

 

 

Jeg kan ikke garantere at du slipper MVA'en, men de gangene jeg har bestilt (3 ganger) har de satt verdien til under 200NOK, ca 25$, og dermed slipper du toll.

 

Men send en mail før, eller rett etter du har bestilt og be de å gjøre det :D

 

 

Sparte 1000kr på NexIIe'en for et år siden :D

 

 

MyDigitalDiscount er raske, pålitelige og bruker UPS!

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
Kjøper du i-pod med 20 GB kan jeg nesten garantere deg at du ikke kommer til å angre. Tror aldri jeg har hørt om noen som har vært missfornøyde.

Undertegnede var veldig misfornøyd med min 30gb iPod

 

Problemene:

- Dårlig software (iTunes er laget for folk som ikke er artist/album fokusert, men legger inn )

- (Andre programm som ephod krashet hver gang jeg prøvde å bruke det, prøvde ett annet prog også, men det var bare rot..)

- Må installere monsterpakker med software for å kopiere musikk til ipod. (virket som harddisk uten driver det var jo bra)

- Dårlig batterilevetid (Patetiske 8t!!!, virket faktisk enda mindre i real life..)

- Vanskelig å finne musikk på iPod, man bruker masse tid i iTunes for å rename mp3 tagger slik at det *nesten* går å spille et album i riktig rekkefølge.

- Ikke radio

- Dårlig fjernkontroll

- Blir ripete bare du ser på den

- osv...

 

Det som var ok:

- Design

- Hodetelefonene

- tja.. det var vel det....

 

Solgte den igjen med fortjeneste, det var også bra :)

Kjøpte meg iRiver iHp-120... Den kan jeg anbefale!!!

Lenke til kommentar

OBS: dette er ikke ment som noe :devil: -innlegg, men kunne du utdype litt hva du mener med:

- Dårlig software (iTunes er laget for folk som ikke er artist/album fokusert, men legger inn )

og...

- Vanskelig å finne musikk på iPod, man bruker masse tid i iTunes for å rename mp3 tagger slik at det *nesten* går å spille et album i riktig rekkefølge.

Å finne musikk på iPod er da i sannhetens navn skvære enkelt? Søk på album, artist eller sangtittel, alt alfabetisk...? :dontgetit:

 

Og som nevnt dette er ikke for å jævles, men jeg har litt vondt for å forstå hvordan du kan ha hatt problemer med såpass enkelt tilgjengelige funksjoner i et såpass logisk opplagt program som iTunes...

 

Eller misforstår jeg fullstendig hva du mener?

Lenke til kommentar
- Dårlig software (iTunes er laget for folk som ikke er artist/album fokusert, men legger inn )

og...

 

Jeg foretrekker å høre på album, og da i riktig rekkefølge...

 

- Vanskelig å finne musikk på iPod, man bruker masse tid i iTunes for å rename mp3 tagger slik at det *nesten* går å spille et album i riktig rekkefølge.

Å finne musikk på iPod er da i sannhetens navn skvære enkelt? Søk på album, artist eller sangtittel, alt alfabetisk...? :dontgetit:

 

Å høre på sanger på et album alfabetisk, hva er poenget med det? Jeg vil høre det i den rekkefølgen det lå på albumet. Det er mulig på iPod, men det er mye jobb...

 

Og som nevnt dette er ikke for å jævles, men jeg har litt vondt for å forstå hvordan du kan ha hatt problemer med såpass enkelt tilgjengelige funksjoner i et såpass logisk opplagt program som iTunes...

 

Og det er ikke for å jævles jeg sier at jeg ikke var fornøyd med iPod... Det er en oppriktig frustrasjon over et produkt som skal gjøre alt så lett at hvis man vet akkurat hva man vil, så er det nesten umulig å få det til fordi alt er så *lett*.

 

 

Jeg bruker kataloger for å organisere min musikk, ikke MP3 tagger.

Lenke til kommentar

Vet ærlig talt ikke hva du gjorde med iPod'en din for du skriver...

Jeg foretrekker å høre på album, og da i riktig rekkefølge...

Søker du på artist og velger et album fra listen over album under den artisten spilles det selvfølgelig i riktig rekkefølge. Søker du på album likeså. Søker du derimot på enkeltsanger i biblioteket er samtlige sanger listet alfabetisk.

Å høre på sanger på et album alfabetisk, hva er poenget med det? Jeg vil høre det i den rekkefølgen det lå på albumet. Det er mulig på iPod, men det er mye jobb...

:no: Det er jo slik det gjøres per default! :dontgetit:

Jeg bruker kataloger for å organisere min musikk, ikke MP3 tagger.

OK, greit da fatter jeg jo litt av problemet. For å få maks utbytte av iPod bør du nok la iTunes ta seg av selve sorteringen av musikkfilene og benytte deg av samme program hvis du trenger filene til annet bruk. Strengt virker det jo som om du ikke har brukt hverken iPod'en eller iTunes slik det er laget for å bli brukt.

 

Vet det er en god del Windowsbrukere som ikke blir helt komfortable med den tanken og uten å si noe om hva som er galt og rett står dette for meg som et godt eksempel på noe av forskjellen av hverdagen til en Windows kontra macbruker. Personlig har jeg ikke noe større behov for å vite akkurat i hvilken katalogstruktur filene ligger og er storfornøyd med å la iTunes holde orden på disse filene for meg. (Velger selvfølgelig selv hvor hovedkatalogen skal ligge)...

 

Dine problemer med iTunes og iPod bunner jo dermed nesten ut i et brukerfilosofisk spørsmål...

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med at ikke alle digger iPod. Ble allikevel noe overrasket av anatomicpants' utsagn da han langt på vei beskriver sine opplevelser av navigasjon etc. som det diametralt motsatte av mine egne erfaringer med den spilleren...

 

Navigasjonssystemet er jo forøvrig noe av det iPod har fått mest skryt for...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...