Gå til innhold

Radeon TV-out... DVD på tvn?


ptfe

Anbefalte innlegg

Har anskaffet et radeon kort, og koblett det til tvn... tok litt tid før jeg fikk farger, men det er i boks nå...!

 

Problemet er, at jeg veldig gjerne vil spille mine dvd'er på tvn også! Det virker ikke som noe problem i først omgang, lå inn "WinDVD" som fylgte med spillern, og den funker bra... så langt... hørt mye tull om den... men uansett... starter en dvd, ser bra ut, drar den over på tvn, men intet bilde! Spillern er der, men skjermen en svart! Har sett detta før, så var ikke overskende.... men fikk det til å funke i Windows Media Player, så jeg åpner filmen i den... det funker... drar den over på tvn, og jeg for faktisk bilde... men når jeg trykker alt+enter for å få fullscreen, så blir den fullscreen på pc skjermen istedet! :dontgetit: Andre filmer som ikke er dvd funker fullscreen på tvn uten spørsmål!

 

Har hørt det er ikke bare-bare å se film fra pcn på tvn... noe med layer og slikt jeg ikke helt vet hva er... men det er jo tydelighvis fult mulig! De må da ha tenkt på å se på dvd på tvn når de la til en tv-out på skjermkortet... noen forslag? En annen spiller kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok... nå har jeg lagt inn ATI controll panel... først og frems... er dette nødvendig? Skjermen og tvn "flimrer" veldig my bare jeg trykker på det lille traybar ikonet! Virker rett å slett litt usundt!

 

Igjen, har jeg hørt at grunnen til at "WinDVD" ikke vil vise bilde på tvn er pga noe layers greier... men finner ingen options for det noe sted! :(

 

Jeg trenger sårt hjelp her... om du bare har en bitteliten anelse om noe som helst, er det interesant! Også om du kjører det ca samme som meg, og for det til å funke, ville jeg likt å høre det! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hm... det er jo forsåvidt en løsning... men det blir stress! Liker å ha tvn aktiv som secondery hele tia...!

 

hvis du gjør sånn som ptfe gjør men velger tv`n som primary funker det kansje.

jeg gjør det på den måten med powerdvd og mediaplayer når jeg ser film , har ikke prøvd windvd men kansje det er samme opplegget

Lenke til kommentar

Ok... vi sier å sette tv som "primary" er en løsning... er i og for seg en grei en også... men jeg vil alikevel komme til bunns i dette! Nekter å tro ATI ikke ville jeg skulle spille mine dvd'er på tvn! :thumbdown:

 

Ok, skjekka InterVideo sia (de bak WinDVD), og fant fram til følgende:

 

- What software and hardware must be installed on my computer before I can use WinDVD?

 

- VGA graphics card with hardware overlay support (See WinDVD Graphic Chipset FAQ for more details.) For TV output, the VGA card needs Macrovision support in order to display copyrighted DVD content.

 

Kan noen oversette?

... og har noen vært borti Macrovision før?!

 

Ja... og dette var alt jeg fant om tv-out på WinDVD setup:

windvd_tv_setup.png

... som dere ser er alt gråa-ut! :( Dette blir bare mørkere og mørkere!

 

*edit*

 

... og en siste ting! Hvordan setter jeg WinDVD som default dvd-spiller istedet for WMP?

Endret av ptfe
Lenke til kommentar

Display Properties - Settings - Advanced - Overlay - Clone Mode Options

 

Overlay Display Mode skal være satt på Theater Mode.

 

Med disse instillingene skal du kunne kjøre DVD på TV'en samtiding som du jobber med andre windows applikasjoner på monitoren. Enkelt og greit.

 

Går ut fra at du klarer å finne frem i menyene hvis du har norsk og ikke engelsk Windows.

Lenke til kommentar

:dontgetit:

 

Nå har jeg klikka meg gjennom en kraftig dose knapper og instillinger og skjønt mindre og mindre hele tia... da det plutsilig funka! Den "Theater Mode" greia var jo rett og slett genial! Jeg som hadde det prosjektet på gang.. også var det bare en engel knapp som skulle til! 16:9 støtte er deg og! Kjøpte Remote Bob med pcn nemmelig, og lasta plugin så den har full støtte til WinDVD! Detta er reine julaften! :w00t:

 

Takker så meget for hjelpen! :thumbup: Nå blir det filmtitting resten av kvelden! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har sliti med det samme , bare at jeg ikke får tv til å bruke riktig oppløsning. Ser ut til at det alltid vil bruke 1024x762 som er maks på kortet isteden for 800x600. Har sånn smått få det til å funke nå etter å ha lest denne tråden men sliter med powerdvd. den vil ikke gå i fullskjerm på tv og minimert på monitor. Må jeg da installere windvd eller bruke mediaplayer eller er det noen som har gode tips?

Lenke til kommentar

Hm... samme her. Jeg kjører 1280x960 på desktopen, og tvn er i clone mode, så den "panner", altså bildet går utafor, men beveger segg etter musa, sikker på derer skjønner...

 

Dette er i og forseg ikke noe stort problem, for jeg har bare tenkt til å bruke den til filmtitting, men det hadde jo vært kult å kunne se spillene der også! Er det en måte å få tvn til a "simulere" en oppløsning, altså bare skvise det innenfor, og på en måte bare "skippe" pixler istedet? Hm.... det hørtes ikke ut som en lett oppgave, men jeg vil tro dere har svaret om det er mulig!

 

hondapower, du mener det funker med WinDVD og ikke PowerDVD? Jeg har ikke vært borti så mye dvd avspilling før, men har sett PowerDVD hos en venn, og det ser jo heeelt likt ut. Jeg kan se om jeg for testa det ut... og se hva som skjer her...!

Endret av ptfe
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...