Gå til innhold

Trenger ny LCD, skal ikke bruke DVI


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har brukt Q17s i 1 års tid nå. Har vært passe fornøyd med skjermen, helt til jeg kobla den til bærbaren min uten DVI. Jeg har store problemer med å få fargene riktig, jeg har senket brightness MYE og justert kontrasten individuelt for rødt/grønt/blått. Resultatet ble nesten behaglig å se på, men fargene er nok helt på tur! Og det passer dårlig nå som jeg får meg noe bildebehandlingsoppdrag!! Trenger derfor ny skjerm, bryr meg nesten kun om fargegjengivelse. Er også interessert i at skjermen er lavest mulig. Q17s er kjekk sånnsett, for den kan jeg senke ned til bordplata.

 

Har sett på Eizo L550. Ser den får bra kritikk i "den store testen" her, men jeg lurer på hvordan den fungerer uten DVI. Andre, bedre alternativer?

 

Edit: Bærbar'n er en centrino med det integrerte intel skjermkortet, håper det holder mål til mitt bruk.

 

Knut

Endret av enemigo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei kompis.

 

Alle de skjermene som anbefalles i konklusjonen av del 1 er meget bra på sin analoge tilkobling.

 

MEN!!!

 

Vi testet disse skjermen opp mot min bærbare acer travelmate 663. Vi syns det var et tydelig fall i kvaliteten umiddelbart. Jeg har også integrert skjermkort, og det var ikke optimalt. Jeg vet ikke om dette blir bedre ved bruk av dokkingstasjon, eller om de er bedre på andre bærbare.

 

Så for min del kommer jeg nok aldri til å bruke denne mot noen av mine skjermer....

Lenke til kommentar

Hei, der var du ja :) takk for raskt svar!

 

Har vel liten tro på at det hjelper med dockingstasjon, ettersom det fortsatt er samme skjermkortet som brukes. Når du sier kvaliteten ble dårligere, mener du jevnt over? Eller er det en bestemt egenskap som blir dårligere? Fargegjengivelse, kontrast, el?

 

Er vel ingen annen råd enn å dra innom datakjeden å prøve...

 

Er det andre som bruker LCD på bærbar med integrert intel skjermkort? Erfaringer?

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...