Gå til innhold

Cd rom funker ikke


abze

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklage den dårlige beskrivelsen av problemet.

 

Da jeg har hatt en cd i romen - etter restart, virker den bra. Putter jeg en ny i romen rett etter den forrige, kan jeg ikke åprne cdn, det er som om den gamle fortsatt er inni. Står også navnet til den forrige cdn.

 

For at den skal lese den nye cdn, må jeg restarte. Dette går for både dvd og cdromen.

Endret av abze
Lenke til kommentar

Problemet ditt skyldes mest sannsynlig programmer/drivere relatert til cd/dvd.

 

Jeg går nå ut ifra at dette er ett problem som bare har dukket opp av seg selv, og IKKE fordi du har installert noe ny hardware nylig.(må isåfall vite hva...)

 

Avinstaller alle programmer du bruker i forbindelse med cd-spilling, cd-brenning eller dvd-avsplilling. (Hvilket er det forresten? Og hvilket operativsystem har du?)

 

Så går du inn i kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling->cd-spilleren din->egenskaper->oppdater driver

I listen som viser alle enhetene skal det ikke være noen gule utropstegn.

Alternativt kan du gå inn i kontrollpanel->fjern/legg til maskinvare og rett og slett avinnstallere både cd- og dvdspiller, når du senere restarter vil maskinen innstallere drivere selv.

 

Restart maskinen med de nye driverene og UTEN noe cd-avspillings program innstallert. Nå skal den vanlige cd-spilleren virke.

 

Se om du kommer deg så langt. Så tar vi det derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...