Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

forsterke signalene


Anbefalte innlegg

Sitter i kjelleren mens routeren står i 1 egt, og det er 1 gulv og en vegg mellom meg og routeren.

 

Er det mulig å forsterke signalene mellom router og nettverkskort på noen måte?

 

finnes det noen "antenneforlenger" for å montere på kortet i pc'n å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, da er det litt lettere. Sjekket litt og ditt Wlan kort i PC'n kan bruke antenne forlengelse for å få selve pisken plassert mest ideellt i forhold til omgivelsene. Du må da kjøpe en kabel med plugger tilpasset. Her er det også verdt å huske at du må ha god kvalitet på kabelen samt ikke over 1,5 meter på grunn av svak signal styrke på ditt Wlan kort. Kabelen må også være tilpasset bruk for 2.4ghz båndet.

Total kostnad ca 5-700 kroner.

 

Min personlige anbefaling er at du skaffer deg en WLAN bridge. En bridge har som eneste jobb å binde sammen 2 eller flere deler av ett nettverk og skulle gjøre jobben glimrende. Det er også en rekke Accesspunkt som kan gjøre jobben som bridge.

Lenke til kommentar
Sitter i kjelleren mens routeren står i 1 egt, og det er 1 gulv og en vegg mellom meg og routeren.

 

Er det mulig å forsterke signalene mellom router og nettverkskort på noen måte?

 

finnes det noen "antenneforlenger" for å montere på kortet i pc'n å få kjøpt?

Har du for dårlig signal eller får du ikke signal i det hele tatt ??

Jeg hadde aksesspunktet mitt plassert i ene enden av huset på loftet og fikk fint signal i kjelleren i andre enden av huset. Nå kommer det jo selfølgelig ann på hva huset er bygd av.

 

En brigde som noen sier her vil nok ikke hjelpe stort. Kjøp deg enten en forlenget antenne eller et billig usb kort som du kan plassere litt lettere. Et tredje alternativ er å kjøpe et aksesspunkt som kan fungere i repeater modus. (Dlink ap900+, og endel smc punkt kan i alle fall dette)

Lenke til kommentar

De fleste trådløse routere kan justers, men disse kommandoene er som regel ikke tilgjengelige / dokumentert.

 

Min router (ASUS wl-500g) kan stillet opp fra standard 19mV?? til 84mV?? (husker ikke benevning) ved en udokumentert kommando jeg fant på internett. Gjorde kjempeutslag. Var tilstrekkelig med 30mV for å få 54MBit/sek i hele huset selv om routeren står i kjellern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...