Gå til innhold

radiator høyde


Anbefalte innlegg

hei, jeg hadde tenkt til og kjøpe meg et vannkjølings sett snart. så, har jeg sett her på forumet at en ikke skal sette radiatoren for høyt i kabinettet. jeg har et 70cm høyt kabinett, der har jeg tenkt og legge radiator i toppen, og kanske pumpe i bån. vil jeg trenge en sterk pumpe til det? vil eheim 1048 funke bra eller må jeg ha en eheim 1250 funke bedre?

 

hadde tenkt og dra på skrap handelen for og prøve og få tak i en stor bil radiator, den skal jeg i så fall henge uttafor vinduet, burde jeg ha en kjempe pompe til den da?

 

 

edit: skrive feil

 

Fa^Xe

Endret av Fa^Xe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du behøver hverken "sterke" pumper eller "kjempepompe" i noen av tilfellene.

I det øyeblikke radiator etc er fylt opp, oppnår du statisk likevekt i systemet.

Dermed vil du klare deg med en "vanlig" pumpe. Det eneste den må jobbe med er mottrykk i systemet, og det takler en Eheim 1048 på strak arm.

Lenke til kommentar
okay, ville vell vært litt bedre med en bil radiator, imotsettning til en vanlig en som en kan kjøpe på microplex.no eller no, vil vell kjøle litt bedre?

Selvsagt. Jo større radiatoren er, jo nærmere kommer du omgivelsestemperatur på vannet.

En stor nok radiator trenger heller ikke vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...