Gå til innhold

Er NF7-S v2.0 fortsatt et godt valg?


enmannen

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som skal oppgadere HK, minne og cpu for ca 2600kr.

 

Jeg har satt opp

 

- Abit NF7-S v2.0

- Athlon XP2600+ boxed

- Corsair Value 1x512mb (er det vits med dual-greier?)

 

Det jeg lurer mest på er om dette hovedkortet fortsatt holder koken, eller om det er noe 'nytt' som er ett bedre alternativ i disse dager. Begynner jo å bli en stund siden kortet kom. Ønsker de fleste funksjoner som dette kortet har.

 

EDIT: er det noen som vet om vifta bråker?

Endret av enmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, NF7-S er fortsatt et bra kort til Socket A, men det er best hvis det ligger klokking i bildet også. Eller er A7N8X-E Deluxe et like bra kort. Bytt CPU'en til 2800+ eller 2500+, begge klokker lett til 3200+. Ihvertfall velg en Barton :yes: Minne så ville jeg heller tatt Twinmos. Så til ditt spørsmål, hvis det hovedkort fortsatt produseres så er det brukbart. Siden Socket A fases sakte men sikkert ut nå så vil ingen flere kort komme hit, ergo det vil være et like bra kort for socket a i 05 som nå.

Lenke til kommentar

Hovedkortet er bra det!

 

kanskje det mest overklokkingvennlige også!

veldig bra intergrert lydkort! soundstorm sertifisert. dolbydigital dekoding o.s.v. .... støtter også serial ATA hvis behov for det.

 

kjøp heller en xp 2500+ barton og en bra cpu vifte, så kan man lett klokke den bra høyt!

Lenke til kommentar
Hmm, skal vurdere XP2500+.

Mener dere at den vil klokke lettere til 3200+, eller mener dere at den klokker 'like lett'? (for prisforkjellen er jo ganske liten, så det spiller ikke så stor rolle om han velger 2600+)

Hvis det er låst multiplier kan du ikke få 2600+ til "ekte" 3200+.

 

3200+ har 200 mhz fsb og 11 multiplier, 2500+ har 166 fsb og 11 multiplier, så der er det bare å øke fsb'en.

Lenke til kommentar

NF7-S er og blir kanskje det beste hk til socket A.

eiriksen @ 27/02/2004 : 20:47

Minne så ville jeg heller tatt Twinmos

Twinmos er bedre til Intel-system enn AMD-system... se testen til snekker'n så skjønner du hva jeg mener...de har ikke aggresiv nok timing i forhold til andre minne-produsenter (Har selv ADM-system + Twinmos 3200)

Snekker`n @ 16/07/2003 : 19:49

Til et amd system holder det lenge med å velge en 3200 eller 3500 brikke med så aggresiv timing som mulig

OCZ PC 3200 Platinum kom best ut til amd-system

Geil Ultra 4200 kom også godt ut

(Corsair Value ar ikke med i testen, spør rundt i forumet anngående Corsair minne til AMD)

 

Her er testen til Snekker'n

Endret av dub
Lenke til kommentar
Kanskje litt off-topic, og det er mulig at jeg tar feil nå, men er ikke de nyeste Barton CPUene låst?

bare mp som er låst på Barton CPUene etter uke ~40 -03, du kan fortsatt stille FSB så høyt du klarer. XP3200+ er vel 11x200. At mp er låst til 11 på Bartonen da er vel ikke alt for ille.

Lenke til kommentar
Som nevnt over, de fleste nye Barton XP2500+ er låst. Hvis du får en prosessor der du ser de små "gatene" på overflaten har du fått en som er låst. Da er det ikke lenger like enkelt å klokke til XP3200+ som noen skal ha det til.

Å joda, det er enkelt !

 

Sett opp bussen fra 166 -> 200 ! så enkelt var det :-)

 

Funket på min xp2500+ som er låst, kjører med boxed kjøling, og den blir ikke over max 52 grader med sisoft sandra burn in !

Lenke til kommentar

Ok, tror jeg anbefaler han det kortet og sannsynligvis en XP2500+ med en annen kjøler. Noen som har et godt kjøler-tips fra komplett?

Har erfaring med Aero-7 Lite, men hvis noen har bedre forslag så mottas de med takk! (maks 200-250kr)

 

Takk for hjelp uansett.

 

EDIT: Hva med denne?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&view=detailed

Endret av enmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...