Gå til innhold

cpu = 80 grader ?


^Morgoth^

Anbefalte innlegg

har en ny arbeidspc , det er en celeron 2.4 ghz prossesor såkalt boxed versjon med orginal vifta, men den er tatt fra cpu en gang, så jeg starta opp dataen viste et program som følger med msi hoved kortet at den var 80 grader varm og automatisk skrudde av dataen. Så etter en uke testa igjen. samme skjedde..

 

 

Tror det er at kontakten mellom cpu og vifta har gått vekk etter at noen demonterte og monterte den igjen , ( av en eller annen grunn jeg ikke husker ...)

Burde jeg kjøpe noe artic silver og smøre på eller noen andre innvendinger??...

synes 80 grader er skremmendes høyt så tør ikke og skru dataen på en gang til... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har en ny arbeidspc , det er en celeron 2.4 ghz prossesor såkalt boxed versjon med orginal vifta, men den er tatt fra cpu en gang, så jeg starta opp dataen viste et program som følger med msi hoved kortet at den var 80 grader varm og automatisk skrudde av dataen. Så etter en uke testa igjen. samme skjedde..

 

 

Tror det er at kontakten mellom cpu og vifta har gått vekk etter at noen demonterte og monterte den igjen , ( av en eller annen grunn jeg ikke husker ...)

Burde jeg kjøpe noe artic silver og smøre på eller noen andre innvendinger??...

synes 80 grader er skremmendes høyt så tør ikke og skru dataen på en gang til... :ermm:

Hmmm.. sjekk av kjøleren står skikkelig godt på. Bruk gjerne noe kjølepasta ja. Har du overklokket? Og tror du trenger en ny kjøler. 80 grader temp. er den absolutte aller høyeste grensen. Iallefall min erfaring som kostet 2000 kroner :no:

Lenke til kommentar

HIhi... 80 grader er bare barnemat :D

Før jeg skiftet kjøler hadde jeg min Amd Tbird 1200 på 110 (les: Hundreogti) :scared: grader i følge BIOS. Det skal jeg si var skremmende... Den fungerer fint enda (40-50 grader),men jeg tror den har noe nedsatt ytelse. :no:

 

Jeg vil bare si: Skift kjøler og kjøp kjølepasta (AC 5 elns)... Det er en stor sjangs for den ikke fungerer slik som den skal.

Endret av rener
Lenke til kommentar

*host* på 110 grader (celsius) tror jeg ikke T-birden din ville ha levd spesielt lenge, med tanke på at den brenner opp ved 95 grader. (Ja, fact - se AMD sin egen chart )

 

At du har hatt den kjørende på 110 grader er altså bare tull. At BIOS kanskje har rapportert dette er nok mer trolig, da mange hovedkort har problemer med å rapportere riktig temperatur, dog det begrenser seg stort sett til feil på ca. 10 grader. (A7V-serien til ASUS blant annet)

Lenke til kommentar

At AMD sier at prosessoren brenner opp ved 95c betyr ikke at alle deres produksjonsprosesser gir en CPU følger dette. :D Og hvor mange produkter leverer ikke litt mer enn det produsente sier??

Jeg har troen på at min CPU har kjørt på i hvertfall hundre grader, kan ikke tro at BIOS har tatt ca 20-30 grader feil.

Lenke til kommentar
HIhi... 80 grader er bare barnemat :D

Før jeg skiftet kjøler hadde jeg min Amd Tbird 1200 på 110 (les: Hundreogti) :scared: grader i følge BIOS. Det skal jeg si var skremmende... Den fungerer fint enda (40-50 grader),men jeg tror den har noe nedsatt ytelse. :no:

 

Jeg vil bare si: Skift kjøler og kjøp kjølepasta (AC 5 elns)... Det er en stor sjangs for den ikke fungerer slik som den skal.

Jeg har mer tro på at BIOS'en i utgangspunktet viste tempen i Farenheit. ;)

Lenke til kommentar
HIhi... 80 grader er bare barnemat :D

Før jeg skiftet kjøler hadde jeg min Amd Tbird 1200 på 110 (les: Hundreogti) :scared: grader i følge BIOS. Det skal jeg si var skremmende... Den fungerer fint enda (40-50 grader),men jeg tror den har noe nedsatt ytelse.  :no:

 

Jeg vil bare si: Skift kjøler og kjøp kjølepasta (AC 5 elns)... Det er en stor sjangs for den ikke fungerer slik som den skal.

Jeg har mer tro på at BIOS'en i utgangspunktet viste tempen i Farenheit. ;)

Det er bare det at jeg fjernet et halv centimeters tykt støvteppe som lå mellom CPU vifte og kjøleribben. Og når jeg blåste rent gikk tempen ned til 60.

Om det da var snakk om fahren heit ville CPU-en kjørt på 43c med tett vifte og tilnerma ingen kjøling og 15c etterpå.

 

Ser egentli ikke noen grunn til å krangle om noe sant... :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...