Gå til innhold

Ny skjerm(Dell UltraSharp 2001FP )


LionHead

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen der ute som har denne skjermen, jeg vurderer å kjøpe denne nå og lurer på om noen har noen erfaringer med den feks. ang spilling :)

 

Test av skjermen her

Har Ultrasharp 2000FP og e kjempefornøyd. E ikke noe spillefantast så der kan æ ikke hjelpe dæ da.

Lenke til kommentar

Min antagelse:

 

Denne skjermen er som de andre ikke fullt så dyre skjermene i 20" og "1" klassen. Den støtter 1600 x 1200 som bare kan beskrives som fantastisk i den størrelsen.

 

Når det gjelder foto og film tror jeg den ikke utmerker seg spesiellt, men siden du antagelig ikke sitter med en eizo 20" eller nec 20" i dual har du egentlig ikke noe sammenligningsgrunnlag. Du vil derfor være utrolig fornøyd med denne.

 

Pass på at den har pivot funkjson (som jeg regner alle i denne klassen har) Og jeg vektlegger igjen hvor ekstrem nytelse det er å jobbe i office med denne størrelsen. Når du først har prøvd 20" og høyere vil du nok aldri gå tilbake til mindre (akkurat som damene sier når de beskriver meg :))

 

 

I spill vil du merke etterslep på denne skjermen. Og det er garantert!!

 

Men etterslep varierer fra person til person. Og når du har spilt littegranne og hatt skjermen i noen dager er ikke dette noe som lenger irriterer deg......

 

 

 

Fargegjengivelsen er jeg usikker på her , det samme gjelder innsynsvinkelen. Men jeg vil tro de er nogen lunne bra. Den er jo basert på et VA panel fra Samsung...

 

Nevner allikevel at de som er fremst på VA paneler i denne klassen (produksjon) er Sharps.

 

S-IPS paneler er jo helt overlegent til denne klassen, men få skjermer har dette. Faktisk har jeg kun sett en som tilbyr dette...

 

 

Så konklusjonen fra meg (selv om den kanskje ikke betyr noe) er:

 

Dette er sikkert et godt kjøp så fremt du ikke er en ekstrimist på foto eller spill. Den er nok som andre low end 20" og 21", men allikevel en opplevelse hinsides alt annet......

Lenke til kommentar

har en bare i 18" da.. den er vaffal suveren.. til alt.. fungerer kjempe bra til spilling også.. til tross jeg har vært veldig skeptisk der før.. men lcd begynner å komme seg der også gitt.. responstide altså..kan ikke gi deg noen konkrete svar ang den skjermen men. sjek m/s'en på den.. hvor kjakk den er og sammenlign den med andre skjermer

Endret av HuGo_
Lenke til kommentar

Flott med gode svar :)

 

Jeg har jo lest testen fra anand som jeg refererte til i begynnelsen og de virker jo fornøyd da :) Iom at den har en respons tid på 16ms i 1600*1200/60Hz ville jeg jo tro at den duger bra til spill og det har de jo også testet. Lurte bare på om noen hadde noen erfaring rundt dette. Selv har jeg en Eizo FlexScan F77S (21") nå som jeg er fornøyd med men den tar jo litt plass så det er jo det som er ankepunktet med den.

 

Derfor tenkte jeg denne skjermen hadde vært et fint alternativ, men taper jeg mye "kvalitet" under filmvisning og spill er jeg neimen ikke sikker på om jeg er villig til å bytte skjerm...

 

Tanker rundt dette ??

Lenke til kommentar

Jeg synes ærlig talt at antagelsene til Øyvind her er mer til skade enn gagn. Det går ikke an å si noe fornuftig om en LCD skjerm utifra spesifikasjonene, og så tydelig manglende bakgrunnskunnskap om denne modellen. Som vi alle burde lært nå, varierer dette stort fra leverandør til leverandør, og en skjerm med bedre responstid enn en annen kan faktisk være verre på ghosting. Så misvisende kan dette være.

 

Jeg testet både FP2000 og 213T i sommer, og endte opp med å sende FP2000 tilbake. Dette fordi til min web-bruk var 213T å foretrekke pga lysstyrke og størrelse (1" større). Det forandrer ikke det faktum at FP2000 er den skjermen over 17" med minst ghosting jeg noen gang har brukt. Den er helt suveren på dette området til tross for sin beskjedne 25ms rating. Jeg har bedt mine kamerater som spiller om å se på denne istedenfor noen som helst 19" der ute hvis spilling er det viktigste. Jeg har vært i kontakt med personen som først anbefalte meg FP2000, dette er snart 2 år siden, og han sier at FP2001 har like lite ghosting og bare er mer lyssterk. Hvis dette stemmer er det særdeles gode nyheter. FP2000 kan selv ikke i dag, så lenge etterpå på noen måte kalles low-end. Det er en stor fornærmelse. Jeg synes synd på alle som (til spillbruk) har punget ut for 213T, Benq og Eizo skjermene på 20" og over, for når det gjelder spill, så er FP2000 suveren.

 

Jeg anbefaler at du kjøper FP2001 og prøver den ut. Så kan du heller returnere den hvis den ikke holder hva den lover for din del. Med tanke på hva FP2000 leverte, og de foreløpige rapportene her, så lover det veldig bra. Verdt å ta sjansen etter min mening.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Vel det var bare en antagelse....

 

Dessuten har jeg ikke sagt at dette er en dårlig skjerm, men når panelene blir raskere går det ofte utover fargegjengivelsen på skjermen. Jeg betviler sterkt at denne stiller seg i samme kategori som proff skjermene.

 

jeg baser mine antagelser på andre modeller i denne klassen. Og når man ser prismessig på skjermen ligger den i low end området. High end for meg er NEC og EIZO som har et hav av muligheter som denne mangler (tenker da spesiellt på innstillingsmuligheter). Dessuten har jeg erfart at det er en sammenheng mellom pris og ytelse....

 

Men jeg er uenig med deg om at Eizo L885 er uegnet til spillbruk. Dette er noe av den sterkeste jeg har sett på det område. Og her har jeg støtte fra 6 andre som erfarte det samme...

 

Men jeg støtter deg i din anbefalese om å kjøpe, for så å vurdere denne.

 

Edit: dessuten kan du se litt ut fra spesifikasjonene :p

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...