Gå til innhold

Ram sinks


El-Hadji

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strengt tatt bør de være så høye som mulig, det er jo i praksis varmeovergangen til luft som er den begrensende faktor, og da er det om å gjøre å ha stor overflate på ribben.

 

Du kan feste dem med termisk lim (sjekk microplex), men da er det så godt som umulig å få dem av igjen uten å rive i stykker noe. Jeg har brukt en slags dobbeltsidig tape som fulgte med noen små ramsinks, men jeg vet ikke hvor denslags kjøpes løst.

 

Jeg delte mine opp med en baufil, men et verktøy som dremel er nok mer effektivt. Husk å pusse godt etterpå.

Lenke til kommentar

Termisk lim fikser det!

 

MEN!!!

 

Jeg brukte termisk lim på mine sinks... Så røyk skjermkortet, ville selvfølgelig overføre til det nye kortet, når jeg prøvde å få det av, fikk jeg virkelig kjenner hva ordet "lim" betyr! Jeg sleit som bare det, og til slutt bestemte jeg å bruke tanga...

 

*PLOPP* sa det... så klarte jeg å ta av en sink! "Juhuu!" men når jeg så på skjermkortet, virka det som om noe manglet... RAMMEN HADDE LIMT SEG FAST TIL RAMSINKEN!!!! Så jeg klarte å rive opp ALLE ram'ene + gpu...

 

Dette gjorde jo ingenting, siden skjermkortet egentlig var ødelagt fra før, men jeg skal selge vannkjølinga, da blir det sinnsykt mye arbeid å fjærne/file vekk gpu fra vannblokka og ram fra ramsinks...

 

Så hvis du har tenkt å ha sinks'ene på helt til skjermkortet ryker... Termisk lim!!

Lenke til kommentar

Dersom en blander litt vanlig Arctic Silver 3/5 sammen med Adhesive'en er det litt lettere å få de fra hverandre. Ramsinks veier ikke så mye, de henger godt på likevell.

I tillegg kan man visstnok legge kortet i fryseren en stund for å løsne ting som er limt med Arctic Silver adhesive. (Har dog ikke testet dette selv, så gjøres på eget ansvar!)

[Edit: staljin var litt raskere enn meg]

Endret av Kenneth_S
Lenke til kommentar

En annen ting du kan gjøre er å feste det med lynlim. Har et lynlim selv som også har et motlim. Har brukt det selv mange ganger for å få av mine ramsinks (som er festet med lynlim). Motlimet gjør heller ingen skade på noe annet.

Lim på hvert hjørne av ram og goop i midten. Mindre overføring en adhesive pluss goop, men man er hvertfall sikker på at det går av. Så hvis du har et lim med motlim så er det helt greit. Mitt lim hetter

"NISSEN Lynlim"

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...