Gå til innhold

Spørsmål ang. mitt Chieftech kab.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Standard er vel standard og så lenge toweret har plass til ett ATX format og strømforsyningen er i samme format, ja så passer det da!

 

Så jo utrolig bra ut forresten! :thumbup:

Jo den ser veldig bra ut. Eneste problemet med den strømforsyningen er at den bles varm luft oppover, derfor er det genialt med med mitt kabinett som har plass til en 92mm vifte over strømforsyningen som bles varmen ut.... :)

 

Hawk

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at den "interne" viften på strømforsyningen trekker luften vekk fra cpu, gjennom strømforsyningen og ut bak!? Dette er jo det eneste stedet luften kan komme inn i strømforsyningen, og alle strømforsyninger er bygget slik at de trekker luft ut av kabinettet! Vet ikke om dette er standard spesifisert i ATX-standarden, eller om det bare er slik det er (i de gode, gamle dager trakk alle strømforsyninger luft inn i kabinettet!

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at den "interne" viften på strømforsyningen trekker luften vekk fra cpu, gjennom strømforsyningen og ut bak!? Dette er jo det eneste stedet luften kan komme inn i strømforsyningen, og alle strømforsyninger er bygget slik at de trekker luft ut av kabinettet! Vet ikke om dette er standard spesifisert i ATX-standarden, eller om det bare er slik det er (i de gode, gamle dager trakk alle strømforsyninger luft inn i kabinettet!

...Visst du ser på link til Mist Strømforsyning i toppen av diskusjonen ser du på strømforsyningen at den har ei vifte bak og ei i toppen...

 

Hawk

Lenke til kommentar
Er det ikke slik at den "interne" viften på strømforsyningen trekker luften vekk fra cpu, gjennom strømforsyningen og ut bak!? Dette er jo det eneste stedet luften kan komme inn i strømforsyningen, og alle strømforsyninger er bygget slik at de trekker luft ut av kabinettet! Vet ikke om dette er standard spesifisert i ATX-standarden, eller om det bare er slik det er (i de gode, gamle dager trakk alle strømforsyninger luft inn i kabinettet!

...er ikke sikker lengre :) kan godt hende...

 

Hawk

Lenke til kommentar
Den strømforsyningen som er avbildet på microplex sine sider er opp ned ;) For å "vise" frem begge viftene! Dersom den f.eks. skulle stå med viften opp i mitt kabinett (Chieftec dragon medium), ville det blitt mye mottrykk, da det ikke er store plassen mellom strømforsyning og kabinettveggen :fun:

...grett, jeg gir meg :blush: , men uansett så fikk jeg bekreftet at den passer der. Dessuten skal jeg har ei 92 mm vifte helt opp bak, så det kan bli so varmt det bare vil for jeg har då 10 vifter i den ( veit, den bråker som et udyr ) :laugh:

 

Hawk

Lenke til kommentar

Tok like godt å bestilte hele shiten ;)

 

Mist 550

 

Trenger vel egentlig ikke 550w psu men når det bare er 150 kr mellom 480 og 550 så tar vi jo det grommeste ;)

 

 

Dessuten skal jeg har ei 92 mm vifte helt opp bak, så det kan bli so varmt det bare vil for jeg har då 10 vifter i den ( veit, den bråker som et udyr ) 

 

Har en vifte der nå, en Titan...

10 vifter er håper det er med cpu, gpu og nb viftene, har 7 vifter selv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...