Gå til innhold

Traff bærbar med snø ball


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelpemiddelsentralen er slik jeg forstår eier av denne pc-en og de har sikkert forsikring etc, uansett så vil jeg anta at de hjelper deg.

 

Lenge siden jeg leste hele hendelsesforløpet, men slik jeg husker det så kunne ikke snøballkasteren forstått eller burde forstått at den snøballen kunne forårsaket skade på en pc.

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg leste hele hendelsesforløpet, men slik jeg husker det så kunne ikke snøballkasteren forstått eller burde forstått at den snøballen kunne forårsaket skade på en pc.

Han burde visst at man ikke kaster snø inn gjennom åpne vinduer... Om han ikke visste at det var en PC der, kunne han anta at det var mulig å treffe andre ting som er ømfintlig for snø/vann. Uansett om man bruker forsikring eller ikke, det er han som er ansvarlig (foresatte økonomisk ansvarlig), og forsikringsselskapet må vurdere om de skal gå til regress på ham/dem.

 

Er det mulig å bruke forsikring, bruk den og få ansvarlig til å dekke evt. egenandel. Hvis ikke, send den på verksted og få ansvarlig til å dekke reparasjonen. Er maskinen ikke verdt å reparere, må vedkommende dekke ny maskin. Selvfølgelig koster det en del, men det er dyrt å være uheldig, og vedkommende lærer at snøballkasting ikke lønner seg...

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg leste hele hendelsesforløpet, men slik jeg husker det så kunne ikke snøballkasteren forstått eller burde forstått at den snøballen kunne forårsaket skade på en pc.

Han burde visst at man ikke kaster snø inn gjennom åpne vinduer... Om han ikke visste at det var en PC der, kunne han anta at det var mulig å treffe andre ting som er ømfintlig for snø/vann. Uansett om man bruker forsikring eller ikke, det er han som er ansvarlig (foresatte økonomisk ansvarlig), og forsikringsselskapet må vurdere om de skal gå til regress på ham/dem.

 

Er det mulig å bruke forsikring, bruk den og få ansvarlig til å dekke evt. egenandel. Hvis ikke, send den på verksted og få ansvarlig til å dekke reparasjonen. Er maskinen ikke verdt å reparere, må vedkommende dekke ny maskin. Selvfølgelig koster det en del, men det er dyrt å være uheldig, og vedkommende lærer at snøballkasting ikke lønner seg...

Du er vel på litt ustø grunn juridisk sett her...

 

Hvor gammel var han som kastet snøballen?

Lenke til kommentar

Dette er litt off-topic men..

 

Rektoren på skolen hvor jeg jobber kom til meg med en bærbar. Han sa at han hadde mistet den i bakken ute, så jeg tenkte med en gang fuktskade. Men det viste seg at halle skjermen var ødelagt (d.v.s. av den bare var svart)

 

Jeg lurer på om det var en snøball inni bilde siden den ramlet i bakken :laugh:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en stasjonær pc fordi jeg var døv.

HMSH finner en pc som er brukbart til nett, skriving, e-post osv, ikke noe til spill.

Den dekker ALT, nå kan jeg få 12.000 kr til stasjonær eller 15.000 kr til bærbar, slik jeg kan velge hvilken jeg vil ha.

Uansett om jeg velger eller de gir meg, har jeg rett på forsikring.

 

Spurte de, mor ringte de og spurte! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...