Gå til innhold

Traff bærbar med snø ball


Anbefalte innlegg

Ja, men slik er det når vår kjære kristi-sosialistiske leder Kjell Magne sitter med storslegga.

 

Landet vårt blir helkristent uten at vi er klar over det. I bibelen står det at: "man skal ikke ta renter", noe som gjenspeiles i det norske samfunn. Rentene har ikke vært så lave som nå på lenge. Det står også at: "de rike skal bli rikere, og de fattige skal bli fattigere." Ta bare en titt på den nye pensjonsordningen.

For Kjell-Magne Bondevik bestemmer jo alt her i landet? Har du tenkt på at penger må komme fra et sted, og at alt bare er snakk om prioriteringer? Det er våre folkevalgte som styrer for oss. Er du misfornøyd, stem annerledes.

 

Og når det gjelder renta, skjerp deg grundig. Har du hørt om konjunktur? Det er en grunn til at renta er som den er, og dette er jo for søren ikke staten som styrer. Men: dette blir jo P&R, noe som er svært ulovlig her, foreløpig. Jeg foreslår at vi lar saka ligge der.

 

Ontopic: Jeg ville konfrontert vedkommende med saka, og forsøkt reparere maskina ved å la den tørka så lenge som mulig, i diverse forskjellige stillinger. Vedkommende bør holdes oppmerksom på at senskader kan komme, og at han må stilles ansvarlig for eventuelle sådanne.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det *siste* du skal gjøre er å skru opp pcen og tørke/rense. hvis du gjør dette så mister du antageligvis garantien - og dermed så er *du* den "skyldige" og går glipp av alt som heter erstatning.

Garantien dekker ikke snøball i pcen --> fukskader

 

Skru opp alt du kan. Legg delene forsiktig på et varmt og TØRT sted. La de ligge flere dager. Sett sammen, slå den på og håp på det beste.

 

Hvis dette ikke hjelper må du nok få sendt den til reperasjon for egen regning, men skader selvfølgelig ikke å prøve å la den gå på garanti først. Det kan også være lurt å sjekke om du ikke har en eller annen forsikring som kan dekke skaden.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Dette skjedde vel på en skole, og da har vel skolen forsikringer som dekker slikt? Om maskinen blir helt ødelagt altså?

 

Om du knuser brillene dine i skolegården eksempel, så virker det som skolen dekker det eksempel...

 

Men en pc er jo temmelig dyr da. Og han gutten gjorde det jo ikke akkurat med vilje.

Materialskadeforsikringen i den norske skole dekker kun 1000 kroner hvis PC-en er totalskadet.

Noe som er helt bak ende og mål etter min mening!!!

Hvorfor skal SKOLEN dekke alle de dyre duppetittene som DU drar med deg. Skolen krever vel ikke at du har pc? Og selv om de gjorde det, så er de jo ikke ansvarlige for pcen.

 

Om du får deg jobb for det kreves at du har bil, er det nok ikke spess lurt å kreve at arbeidsgiver betaler om du kræsjer og ikke har forsikring ;)

 

Nei, folk får ta vare på tingene sine selv. Er man redd for at laptopen kan få skader eller gå i stykker, så får man ordne seg med utvidet garantiordning og/eller forsikring. Sånn er det i ALLE andre deler av livet, så hvorfor skulle skolen være noe anderledes ?

 

Skulle skolen stå ansvarlig for discman, mobiltelefoner og andre dyre duppedingser du velger å dra med deg også da?

 

EDIT : briller/krykker/rullestoler og andre ting som er nødvendige vil jeg karakterisere litt anderledes enn "duppedingser"

Endret av ufo
Lenke til kommentar
Pc funka ;) men ei e redd for om de blir fukt skade! Maskina e ikkje min heller de er hjelpe middelsentralen sin :w00t:

Det at du har fått den via hjelpemiddelsentralen endrer saken mye. Hvor gammel er maskinen?Hjelpemiddelsentralen har nemlig to ordninger.

- Hvis du har den nye, fikk du en bestemt sum til selv å anskaffe deg en bærbar pc. Da må du selv reparere evt skader, og hjelpemiddelsentralen vil ikke hjelpe deg med eventuelle problemer.

- Den gamle ordingen derimot, er slik at de skaffer deg en pc. Da er det hjelpemiddelsentralen som skal ordne med å fikse alle eventuelle skader, garantisaker ol. Har du den gamle ordninger, har du ikke noe problem hvis det skulle oppstå senskader.

 

Om du ikke har den gamle ordningen, bør du ta kontakt med vedkommende som kastet snøballen. Du vil neppe kunne kreve han for erstatning, med mindre han selv innrømmer at det var han som kastet snøballen. Om eventuelle senskader som kan komme er foresaket av deg, eller han/hun kastet snøballen, vil være meget vanskelig bevise. Så hvis du vet hvem han/hun er, og personen er ærlig, bør du sende maskinen til helsjekk, så du er sikker på at den fungerer som den skal.

Lenke til kommentar

Ei trur de e over 1år sia ei fikk bærbaren... Skal sjekke ka ti ei fikk den...

og ei veit kan som kasta snø ballen :mad: Ei trur at skulen ikkje dekker skader på utstyr som kjem fra hjelpemiddelsentralen. men no har hjelpemiddelsentralen begynnt med att dej som treng pcer fra hjelpemiddelsentralen fer pcen i steden for å låne den slik at dej behandla pcen bedre. men da skal ikkje hjelpemiddelsentralen ha noko mer med bærbare å gjere, så vis de blir skade på bærbaren blir alt gjennom pc forhandlaren :yes:

Endret av The Cable Guy
Lenke til kommentar

Hvorfor skal SKOLEN dekke alle de dyre duppetittene som DU drar med deg. Skolen krever vel ikke at du har pc? Og selv om de gjorde det, så er de jo ikke ansvarlige for pcen.

 

Nei, folk får ta vare på tingene sine selv. Er man redd for at laptopen kan få skader eller gå i stykker, så får man ordne seg med utvidet garantiordning og/eller forsikring. Sånn er det i ALLE andre deler av livet, så hvorfor skulle skolen være noe anderledes ?

 

EDIT : briller/krykker/rullestoler og andre ting som er nødvendige vil jeg karakterisere litt anderledes enn "duppedingser"

Du er på utrolig tynn is nå.....

Skolen er etterhvert ansvarlig for bøllete oppførsel, hvis eleven eller foresatte ikke kan/klarer/vil ta ansvaret selv.

Hvis man er bøllete (fx.kaster snøball) og ødlegger medelevers eller skolens matriell er det vel en seff. at man er ansvarlig?

Du er vel ikke så utenfor at du ikke vet at man har masse hjelpemidler både i og utentor skolen nå?

Jeg syns det er bra gjort av The Cable Guy at han/hun gjør det de kan for å redde stumpene.

På den annen side må de som har kostbart utstyr være forutseende når man aner lek er på gang. Man leker for å lære og det er kostbart.

Lenke til kommentar
Ja, men slik er det når vår kjære kristi-sosialistiske leder Kjell Magne sitter med storslegga.

 

Landet vårt blir helkristent uten at vi er klar over det. I bibelen står det at: "man skal ikke ta renter", noe som gjenspeiles i det norske samfunn. Rentene har ikke vært så lave som nå på lenge. Det står også at: "de rike skal bli rikere, og de fattige skal bli fattigere." Ta bare en titt på den nye pensjonsordningen.

Nå er det nå engang slik at vi har en selvstendig sentralbank som bestemmer rentenivået her i landet, i motsetning til slik det var på 80-tallet med steinalderprosjektet til gla' sosialistene... :D

Lenke til kommentar

Ville bare for moro skyld nevne at jeg har tidligere klart å tippe et krus med surmelk over min bærbare.

 

Laptopen måtte tørke på høykant i over 14 dager før den ville starte.

 

Selv om jeg ikke fikk skylt med vann, som antagelig kunne vært anbefalingen, så kom den seg uten problemer.

 

Det dryppet ut av både floppydriven og høyttalerne.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Hvorfor satte du PC-en i nedslagsområdet for snøballer? Hvis ikke skolen har satt opp varselskilt om at dette er et snøballfarlig område bør skolen være erstatningspliktig. Sjekka du om rektor var i nærheten, for kanskje var det han som var målet for snøballen. I tilfelle bør rektor kjøpe deg ny PC siden din PC kanskje redda livet hans.

 

Et tips til slutt: Jeg bruker å vokse PC om vinteren med SWIX Universalglider (event. Blå Swix). Dette gjør at snøballene sklir av. Dette har reddet mang en PC for meg.

Lenke til kommentar

Eg veit ikkje kor "teknisk" du eller far din er, men det er ikkje så vanskeleg å skru opp den bærbare.

 

Bare husk å legg skruene i rekkefølge og skriv ned på eit ark kor delene skal være.

 

Dere må og kjøper ei flaske med Isopropanol (Det er det eineste du BØR bruke på vann skader slik som dette) og ein boks med qtips. Deretter vasker du alle komponentene med qtips dyppet i isopropanol iallefall 2-3 ganger. Ikkje vær redd for å bruke for my isopropanol for den fordamper med ein gang, og etterlater ikkje noko fett/vann.

 

Dette er slik me fikser bærbare med vannskader som ikkje dekkes av forsikring. For ein som kan det tar denne prosessen 30min til ein time. Så det er ein "rimiligere" løysning for mange brukere enn å kjøpe ein ny bærbar. Vist dere bestemmer dere til å levere den inn, sjekk med verkstedet først om dei gjør dette, for ikkje alle tilbyr kundene denne servicen.

 

Eg vil anbefale at dere gjør det sjølv, vist dere har litt teknisk innsikt. Det er ikkje vanskeleg så lenge du ikkje gjør alt i eit hastverk.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...