Gå til innhold

Våpen


Anbefalte innlegg

Hva synes dere egentlig om det med våpen? Er det greit at familier skal ha det i huset for å beskytte seg...? Og hvordan er egentlig lovene for dette her i Norge? Har lest mye Micheal Moore i det siste og har sett Bowling For Columbine mange ganger, så jeg lurer egentlig bare på hva dere synes..?:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du virkelig det er nødvendig?? Å ha våpen i huset altså? Det er jo bevist gang på gang at det å ha våpen i huset gir ulykke etter ulykke..! De eksemplene Micheal Moore nevner i filmen er GODE eksempler. Hvorfor er USA blitt ett sånt sted hvor man må beskytte seg mot alt og er redd for alt? De er jo SÅ paranoide!!

Jeg mener at våpen i huset er absolutt ikke nødvendig i det hele tatt. Våpen er generelt sett ikke nødvendig, men det er en annen diskusjon..

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk sett Bowling Fir Colombine!

 

Og nå ber jeg dere gi dere. Michael lyver så det renner av ham. F.eks. sier han i filmen at i Canada låser ingen dørene sine. Jeg har bodd i Canada, i Montreal. Der låser alle dørene, og dørvakten vår passet ekstra på at alle dører var låst. Og ikke skulle jeg tro at Toronto er meget bedre...

 

Jeg har en del candiske venner, og de er forbannete på Mr. Moore. Han fremstiller Canada som drømmens land, uten research..

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk sett Bowling Fir Colombine!

 

Og nå ber jeg dere gi dere. Michael lyver så det renner av ham. F.eks. sier han i filmen at i Canada låser ingen dørene sine. Jeg har bodd i Canada, i Montreal. Der låser alle dørene, og dørvakten vår passet ekstra på at alle dører var låst. Og ikke skulle jeg tro at Toronto er meget bedre...

 

Jeg har en del candiske venner, og de er forbannete på Mr. Moore. Han fremstiller Canada som drømmens land, uten research..

fin fin forskjell på snylter landsbyen du bodde i og en vanlig forstad da :p

Lenke til kommentar

I Bowling For Columbine så snakker Moore med noen militante karer. De sier de er nødt til å ha våpen hjemme for å beskytte familien sin. Han ene hadde et maskingevær hjemme :wow:

Ærlig talt, hvor sjuke går det ann å bli ?

Hva slags farer er det som "tvinger" dem til å kjøpe våpen som er så slagkraftige at dem kan føre en krig alene ?

Lenke til kommentar

Jeg liker sitatet.

 

"If more guns made a country safer, then the United States would have to be one of the safest places in the world"

 

 

Jeg har faktisk sett Bowling Fir Colombine!

 

Og nå ber jeg dere gi dere. Michael lyver så det renner av ham. F.eks. sier han i filmen at i Canada låser ingen dørene sine. Jeg har bodd i Canada, i Montreal. Der låser alle dørene, og dørvakten vår passet ekstra på at alle dører var låst. Og ikke skulle jeg tro at Toronto er meget bedre...

 

Jeg har en del candiske venner, og de er forbannete på  Mr. Moore. Han fremstiller Canada som drømmens land, uten research..

Det hadde vært mer interessant om han hadde løyet om statene. Mulig noe er overdramatisert, men det ifra Canada er vel bare redigert for å få frem alle som svarte at de ikke låser dørene sine. :)

Lenke til kommentar
Personlig syntes jeg at Bowling For Columbine var en bra film, men filmen var alt for subjektiv og belyste saken fra kun et synspunkt.

 

Jeg tror at problemet med USA er holdningen. Tall viser at det er like mange, hvis ikke mer våpen pr innbygger i Canada...

Og det opplyste Moore om i filmen. Men i Canada er det snakk om rifler som man bruker til jakt og på skytebaner. I USA er det stort sett håndvåpen det går i.

 

EDIT: Æsj, ikke enda en BFC diskusjon. Snart har vi det gående med statistikker opp og ned og i mente, henvisninger til diverse sseriøse og useriøse nettsider, bevisførsel, kilomerlange wuotes etc. Husker når Seixon og Luftbo(?) var på krigsstien ;)

Endret av olsen
Lenke til kommentar

Norge er vel av de få landene i verden hvor vi har like mange våpen pr innbygger som i USA, selv om jeg ikke har oppdatert statistikk for dette. Bl.a har vi den halve millionen hagler kjøpt før registreringspåbudet for hagler kom. Forskjellen ligger i at Nordmenn har jakt og konkurransevåpen. Nordmenn jakter generelt mye, også sammenlignet med et naboland som Sverige, hvor jakt oppfattes som litt mer eksklusivt. Noen holdning for å ha våpen i huset for å beskytte seg kjenner jeg ikke til fra noen miljøer i Norge, muligens med unntak av HA-miljøet og andre halv- og helkriminelle miljøer. Der er forskjellen til USA enorm.

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Ein ting er å ha våpen til sjølvforsvar. Visst du bur på ein plass der slemme personer støtt og stadig kjem inn i huset ditt for og skade deg og din familie kan eg tenke meg at ein del vil foretrekke og ha eit handvåpen til beskyttelse. :p

Problemet med våpen lover slik som i enkelte statar i USA er at det ikkje er nokon begrensing på kor kraftige/lettsjulte våpen folk har. Privatpersoner har ingen bruk for automatvåpen.

 

Skrivefeil

Endret av The Avatar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...