Gå til innhold

Kjempeservice


Anbefalte innlegg

Mange negative erfaringer her om dagen, så derfor vil jeg fortelle om en erfaring jeg akkurat fikk.

Vel, kjøpte et MSI GNBmax HK av Jæren data i april 03. I romjula takka dette kortet for seg, og tok ut førtidspansjonring. :scared:

Ikke akkurat den beste tiden dataen kan streike på, men det er det vel egentlig aldrig.

 

Den 2-1 kasta jeg meg på tlf til JD, og fikk kontakt med en hyggelig person som ba meg sende kortet til dem sammen med fakt. Det var da jeg svelga hardt, for den kunne jeg ikke finne. (har kvitt. og fakt. for alle datadeler og lign. for ca 3 år bakover, Men denne var søkk vekk) Fikk da beskjed om å sende inn kortet og merke det med med navnet hans. Så skulle de se på det.

Kortet ble sendt til dem samme dag.

 

Etter ca. 2 uker ringte jeg for å høre hvordan det gikk, fikk da beskjed om at kortet var dødt, og sendt til importøren så de venta på nytt derfra.

Vel, ca en uke senere ringte jeg igjen, og fikk da beskjed om at kortet var sendt for par dager siden. Ja ja ikke no annet å gjøre enn å vente.

Stor var gleden og overaskelsen da det ringte på døren samme ettermiddag, og postmannen stod der med mitt nye HK.

Gleden var dog kortvarig, for det HKèt jeg hadde fått var av en helt annen spec. enn det jeg hadde. (Altså en del dårligere)

Ny tlf til JD dagen etter, de beklaga så mye men det kortet jeg hadde fantes ikke i Norge. Men, jeg kunne bare bruke det kortet jeg hadde fått til det HKèt jeg skulle ha kom. Kortet skulle sendes direkte fra imp. Hattelco når det kom til Norge.

Snakka med Hattelco i dag, de fikk kortet i dag, og det nye kortet er nå på vei til meg. Ble sendt fra dem i dag. (annk.reg. i Kr.Sand i kveld)

 

Jeg har også hatt noen neg. med et par webshops. Men jeg syns at både Jæren Data og Hattelco har gitt meg super service både når jeg har ringt, og når det gjelder håndtering av selve saken. :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt i orden. Har en del med begge dem å gjøre ja, og bare godord å si om dem også. Men det jeg vil fram til er at når en forhandler yder ordentlig service, så fortjener dem ros for det. Det gjør også at man får tillit til dem, og fortsetter å handle der. Jeg betaler heller litt mer og får ordentlig service, enn å handle billig å måtte krangle når det skjer noe med utstyret.

I lengden er jo butikkene selv som tjener på yte det lille xtra. :w00t:

Lenke til kommentar
My bad. Uansett, Datakjeden, tidligere Komplett, fører opp alle salg så du i teorien skal slippe å tenke på kvittering.

De billagene er kun der for deres egen del. Etter div. regnskapslover er de pliktige å lagre alle billag i 10 - 15 år. MEN kunde kan ikke kreve at selger skal lete opp billag i disse kvitteringene. Så om du har mista kvitteringa, kan det godt hende du sliter big time.

Lenke til kommentar
ABER!

Hva hadde skjedd hvis du ikke hadde ringt tilbake og fortalt at kortet du hadde fått tilsendt var dåligere?

Tror ikke det hadde bydd på noen problemer det heller. Både JD og Hattelco har yta topp service her etter min menig. Og det virker som det er ei linje dem har lagt seg på. :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

Med andre ord så har du ventet helt siden 02.01.04 frem til 26.02.04...

Jeg kan overhode ikke se noen direkte effektiv kundebehanling her siden de har brukt nesten 2 mnd. på en garantisak!

De sa at de ikke hadde det HK'et du hadde men det skal vel ikke mer enn en telefon for å ordne det fra utlandet.

Når de så prøvde å lure deg til å ta imot en dårligere vare enn det du hadde så vil jeg kalle de svindlere (selv om de prøvde å skjule dette med at du kunne "låne" HK'et i mellomtiden).

De kunne i det minste ha gitt deg et langt bedre hovedkort siden de prøvde å svindle deg samt brukt nesten 2 mnd. på å skaffe frem erstatningsvare.

 

Kun min mening, men men.

Lenke til kommentar
Med andre ord så har du ventet helt siden 02.01.04 frem til 26.02.04...

Jeg kan overhode ikke se noen direkte effektiv kundebehanling her siden de har brukt nesten 2 mnd. på en garantisak!

De sa at de ikke hadde det HK'et du hadde men det skal vel ikke mer enn en telefon for å ordne det fra utlandet.

Når de så prøvde å lure deg til å ta imot en dårligere vare enn det du hadde så vil jeg kalle de svindlere (selv om de prøvde å skjule dette med at du kunne "låne" HK'et i mellomtiden).

De kunne i det minste ha gitt deg et langt bedre hovedkort siden de prøvde å svindle deg samt brukt nesten 2 mnd. på å skaffe frem erstatningsvare.

 

Kun min mening, men men.

Kan vel være enig i at det kunne vært løst noe reaskere ja. Men, det at jeg ikke fant igjen kvitt. og at de alikevel tok garantien synes jeg er bra.

Om de sendte det første kortet som et forsøk på å "lure meg" det skal være usagt.(tviler vel egentlig på det) Men her er jo akkurat et eksempel på det jeg prøver å få fram, altfor mange ser bare på det negative uten å også kunne fremheve det positive. :blush:

 

Som et tillegg til det som er skjedd, kan det nevnes at da kortet kom var jo dette et erstatningskort, uten noe bundle. Men en tlf. til Hatelco så var det i orden med en gang, det ettersender dem tvert :green:

Og det forteller meg at de er interesert i å ordne ting på en ordentlig måte. I motsetning til enkelte andre som trur og mener at kundebehandling betyr å krangle. :wallbash:

 

:thumbup: Så til Hatelco og Jæren data: "keep up the good work" :thumbs:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...