Gå til innhold

Temp på overklokket xp 2800+


Lasse Ma

Anbefalte innlegg

Har en xp 2800+ som står på et Asus a7n8x-e deluxe

 

Kjøler er en volcano 11 som går på 2200 rpm.

 

Hadde denne prosessoren gående et par uker på et Asus a7v333-raid og der var temp på det laveste kanskje 48 grader uklokket.

 

På det nye kortet er temp gått ned til 38-39 grader på idle og 54 grader på load.

Den er nå klokket til 2,3 ghz. 12,5 x 184, og 1,65 corevolt.

 

Syns dette er utrolig lave temperaturer...? Min forrige cpu var en xp2000+ palomino, og den var aldri under 50 grader...?

 

Kan jeg stole på avlesningen i bios, at temp bare er 39 grader? Har hørt at Asuskort ikke er så bra i å vise rett temp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader :D load

CPU-en din gir fra seg ca. 60w varme hvis jeg ikke tar helt feil, da må altså romtempereturen din være ca. 5 grader (ifg. Thermaltake). Du bor i en igloo?

Bor på gata? Det er jo vinter. :)

Ja, og på vinteren har man 5 grader i huset? ;)

Om man er heldig, så.

Lenke til kommentar
eg har volcano 12... md eingang eg starte pcen skrur eg ann på bånn gass, og dn stiger ikke mer enn til ca 20 grader :D load

CPU-en din gir fra seg ca. 60w varme hvis jeg ikke tar helt feil, da må altså romtempereturen din være ca. 5 grader (ifg. Thermaltake). Du bor i en igloo?

Bor på gata? Det er jo vinter. :)

Ja, og på vinteren har man 5 grader i huset? ;)

Om man er heldig, så.

:laugh:

Lenke til kommentar

Sensorene som brukes av biosen. kan som alle andre sensorer ha blitt feilplassert eller blitt forflyttet eller lignende.. slik at de ikke er i den posisjonen den trenger å være for å lese av riktig temperatur. Vanligvis er de sånn nogenlunde riktige.. Men man kan ikke alltid stole på dem

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...